Till Amanda del 1

Amanda har rage:at på mig om att jag inte bloggar något. Så för att hon ska ha något att göra när hon "jobbar" om dagarna skriver jag nu några inlägg för Amanda. Hon har själv valt ämnen då jag inte har några att komma med. Tids nog ska jag blogga om P&L, men först ska bilder framkallas.

Vad som föresegår/Vad jag gör
"det enda jag gör typ att jobba och hänga med Victor..."
"skriv om hur det är då, så svårt är det inte"

- Att jobba
Den här sommaren jobbar jag som kassapersonal på Ica Supermarket Mariehem (aka Raketen). I början var jag väldigt nervös inför mina arbetspass beroende på min extrema prestationsångest, men efter bara någon dag släppte det eftersom att jag har världens bästa sommarjobb. Alltså mina kollegor är grymma, mina arbetsuppgifter passar mig bra, mina arbetstider är sköna och min lön är ljuvlig. PLU-numren börjar sitta riktigt bra nu dessutom. Det enda jag skulle vilja ändra är avståndet mellan mitt hem och mitt jobb, men man kan inte få allt här i världen.

Ibland har man spännande kundmöten så som min favoritengelsman, "Det var en gång jag och fyra cider"-killen, och i allmänhet alla som är glada och trevliga.

- Att hänga med Victor
Att hänga med Victor är råbra mellan arbetspassen. Det är nästan omöjligt att vara i mer chillmode än med honom, så man kan verkligen slappna av. Det sämsta är att vi aldrig äter ordentligt eftersom ingen ids göra  riktig mat, eller så är det bara så att han aldrig ids äta. Jag vet inte riktigt, men istället kan han komma på andra små saker. Typ igår bakade han något knepigt godis från Brasilien på kondenserad mjölk. Mannen i köket så att säga. Sen mår man bra av honom också. Iofs har vi ungefär samma humörsvägningar och kombon med båda på dryghumör är inte så ultimat, men i överlag mår man himla himla bra av Victor.

Det var ungefär det. Imorgon ska jag försöka framkalla bilderna och hämta ut lite biobiljetter med Maja (HP 7.2!!!).

Kommentarer
Postat av: Amanda

:D :D :D: D: D: D:D:D:D:D:D:D:D yeaayyjj "äntligen något att göra!"



Dock så har det bara gått 9 minuter av min arbetsdag och jag har inget att läsa längre... får börja läsa långsammare. Ett ord per halvtimme eller nått?

2011-07-08 @ 08:14:07
URL: http://maandy.webblogg.se/
Postat av: frida

HAHAHAHAH OLIIIIVIIAA! gumman, samma humörsväningar som victor kan nog ingen ha, så försök inte ens låtsas att du är lika pmsig ;) och no offense till victor!<3

2011-07-11 @ 13:31:49
URL: http://matarbast.blogg.se/
Postat av: Olivia

Frida: Hahah alltså tyvärr. Det är dock sant att hans är lite kraftigare, eller i typ större proportion, men i antal är de ungefär lika många. faktiskt.

2011-07-14 @ 14:29:01
URL: http://owee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback