Om mig



Om mig

Flicka, 161cm, född 1993, koreanskt, finskt och svenskt påbrå. I någon vecka hette jag Viktoria, men mitt fullständiga namn är numera Eva Olivia Viktoria Alm. Att Olivia har namnsdag på min födelsedag, 15 April, har ingenting med namnvalet att göra påstår mina föräldrar. Andra möjliga kandidater var My eller Kim, men båda blev ratade för att de var för korta. Hade jag varit kille hade jag fått heta Nils.

Jag är en tankspridd, cynisk, 21-åring som fascineras av språk och schizofreni, älskar kycklingrullar, men avskyr kroppsbehåring, tandkräm som inte är vit, knivar, sågar nålar, skärvor, yxor... you get the drift (kallas förövrigt för aichmofobi). Världens bästa film någonsin är antingen Clockwork Orange eller Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, V för Vendetta, Django Unchained eller kanske Edward Scissorhands... eller något annat mästerverk, det är omöjligt att välja. Jag älskar musik och det jag lyssnar på för tillfället går alltid att hitta HÄR. Jag älskar också att resa och i framtiden ska jag hinna ut och se så mycket av världen som bara är möjligt. Min sämsta egenskap är att jag ljuger väldigt ofta, om ganska oväsentliga saker i och för sig, men ofta och helt omotiverat.

Mina favoritbloggar är Sgt. Salt, Amanda Berglund och Olof Grind's smågrus/diamanter.

Jag tycker om saker som festivaler, fik med halvdassig belysning, skinnjackor, skyskrapor, fotografier, skräckfilmer, det mesta med 70-talet, kreativitet, platinablondt hår, hallon, longboards, basgångar, taktoppar och en massa massa annat.

Och en blandning av allt det här är vad som dyker upp på min blogg.
Trackback