Midsommar

Efter en superlunch med diverse sillröror med min familj + grannar i stugan cyklade jag och Victor de sista kilometrarna till My percis i tid till middagsgrillningen.

Där hade redan timmar innan flera asbra människor samlats för att fira tillsammans. De hade även byggt ihop denna vackra midsommarstång.

Och så åt vi vår knytismiddag och blev mer än mätta vill jag lova.

Efter middagen spelades det Flunkyball och dansades på flera sätt. Filip hjälpte mig även att lösa en Rubiks kub och så festades det såklart.

Lagom till att myggen tittade fram var badtunnan varm så vi hoppade i för att undvika dem och för att det var najs också såklart. Vissa gånger frivilligt, andra inte. Har räknat upp till 34 myggbett efter denna kvällm, (ett antal som ökade rejält när jag och Agnes var ute och sprang igår, har inte orkat räknat om), men det var det värt. Min bästa midsommar hittills vill jag nog påstå.

Nu tänkte jag dra iväg på äventyr igen. Man måste utnyttja semestern till fullo har jag hört, men det resulterar även i att det förhoppningsvis blir ett gäng riktigt bra bilder här när jag är tillbaka. På återseende.

Ett långt inlägg om en lång Stockholmsvecka

Efter ett raskt spontanbeslut kom det sig att jag och Maja gled ner till "nya Hultsfred" ute i Sigtuna. Efter en lång färd och en snabb tältresning hann vi precis till att se Bastille köra sina två sista låtar. Missade dock Flaws på håret utan fick istället höra den medan vi banade väg in på festivalområdet.

Och sen hann vi även se dessa två magifika spelningar. Avis någon? In på natten minglade vi runt bland cigarettshopparna och dansade lite till Knife party utan att förstå riktigt vilka de var eller vad de gjorde (musik kanske?).

Dagen efter började vi med en favorit i repris och åt En Riktig Soppa. Hurra för dem. Och så ett lite för nyktert De vet du (i kontrast till senast jag såg dem).

På eftermiddagen tittade solen äntligen fram ordentligt och jag käkade pulled pork till middag. Bra grejer. Sen kom top of the toppa = Arctic Monkeys. Många år av värd väntan för denna magi. Alex Turner ily <3.

Sen blev det lördag och efter att i två dagar högljutt listat festivalens brister bortsett från just banden tyckte vi att det var läge att åka in till Stockholm en dag tidigare eftersom vi sett allt vi velat se. På väg hem till Johan där vi skulle stanna över natten hamnade vi mitt i en svensexa och Maja blev pålurad en lap dance av brudgummen.

Så traksade vi runt i Stockholm C där Pandan lämnat sina spår.

Tittade på en väldigt ofärdig "låsbro" i Gamla stan och åt världens bästa vegbuffé på Hermitage. Nytt favvoplace. Rullade tillbaka till Johan med snudd på illamående och somnade gott efter två nätters tältande.

Så blev det Söndag och vi hängde på bra ställen som Comic Heaven och SF-bokhandeln. Någon till seriebuktik senare letade vi desperat efter ett bra café men det var det värt för vi hittade ett råmysigt hotell/café i en gränd med superbra morotskaka.

Sen traskade vi in på Fotografiska och såg bra grejer av kontroversiell modefotograf Hemlut Newton, och även en del trippy konst av Motohiko Odani så som såpbubblor av blod och brinnande lp-skivor
Jag ville introduera Maja för Hermans trädgård särskilt eftersom vi var så himla nära men alla bord var inte helt oväntant jättefulla så vi traskade hem till lägenheten där jag skulle sova i väntan på Amanda och gjorde soppa på burk istället. Det funkar det med. Sedan tåg Maja nattåget hem och jag pratade i telefon med en väldigt saknad sambo och tittade på Scrubs typ halva natten.

Spenderade måndagen med min syster och André på Skansen och såg många tuffa djur. Uttern blev en favorit.

Sen åt vi Sushi tillsammans med faster och så var det dags för även dem att åka hem till Umeå igen. På tisdagen kom Amanda ner och etapp två av resan inleddes. Här hänger vi på takterassen på lägenheten i Kungsbro strand.

Mötte upp Sara och drog till Gröna Lund. Gick äntligen Spökhuset för första gången och var otroligt nöjd över att ha överallt med god marginal. Så drog Amanda iväg och lekte VIP och medan hon var cool och träffade bandet taggade jag och Sara på eget vis.

För där kom de ju till slut: 30 Seconds To Mars och efter att vi gjort oss av med alla douchebags kunde vi njuta till Jareds vackra toner. (Dock i lite sämre klass än tidigare pga. love lust faith + dreams). Kameran fick som ni ser stanna hemma men jag kämpade flitigt med mobilen och även en engångskamera som ska framkallas inom en snar framtid. Sedan stalkade vi bandet medan de åkte karuseller och fick äntligen lön för mödan när de kom ut från Insane och kramade oss allihop. Så himla bra. Och så var det med det. Kvalitet.

En dag på Bettnes

Studenten

Såhär såg det ut igår när vi var på Samuels studentmottagning och nu är alltså även han vuxen. Hurra hurra! Många plus för bra folk och bra mat. Allt som allt en mycket bra grej. Folk borde ta studenten oftare helt enkelt. Nu tänkte jag kila iväg till Stockholm en vecka och hänga på Hultsfred och annat najs. Toodles.