Bröllop i Hemavan

Under sportlovsveckan drog hela familjen Alm/Andersson till Hemavan för att åka lite skidor och skoter, men även för att rida häst upp på ett berg till en plats som heter Vacker Utsikt. 
 
Där väntade Stig Strand som åkt längdskidor upp. Här har vi min fader...
 
...syster...
 
...moder... 
 
...också jag! 
 
Anledningen att vi var där var att dessa två tokstollar 25 år efter att de träffats (på dagen!), 21 år efter sitt första barn, 18,5 år efter sitt andra barn och 10 år efter sin förlovning bestämt sig för att det var dags att gifta sig! 
 
 
Kan ju även påpekas att Stig Strand körde "den långa versionen" och pratade på i ca 5 minuter totalt innan det var officiellt. Det hela var väldigt passande mina föräldrar tyckte jag. Kort och enkelt, utan pompa och ståt, men med en rad (ska vi kalla dem kreativa?) idéer för att göra det lite roligt. De lyckades vara redigt nervösa innan ändå kan jag lova.
 
Så skålade vi lite med champagne och red ner igen som hela familjen Alm.
 
Lär väl ta ett par år innan jag åker upp till fjällen (massor av år sedan sist innan detta) och leker köttbulle i vinterkläder igen, men det var det väl värt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback