Bröllopsfeber

För några dagar sedan fick några vänner för sig att man går för sällan på bröllop och att ett därför bör anordnas. I lördags var det dags för Jonas och Johanna att vigas på Tjäderns gård där man släpat ut soffor i gräset.
 
Sanni agerade vigselförrättare med bibel och sorgeklädsel.
 
Och så började det. Först stegade brudgummen ut, tätt följd av brudtärnorna och så bruden Johanna med Tina som agerade far och överlämnare.
 

"Du kan nu high five:a bruden."

Och här har vi då brudparet vars äktenskap är giltigt så länge ringarna är intakta och inte i någons tarmsystem.
 
Så kastades buketten och Ida som var lycklig nog att fånga den är näst på tur att gifta sig. Hon kommer få ett tufft jobb att toppa detta bröllop kan jag dock lova.
 
Så bjöds det upp till vals.

Och med det var det det första bröllopet jag varit på (i alla fall som jag är gammal nog att minnas) över. Må de leva lyckliga i alla sina dar. 

Kommentarer
Postat av: Joakim

haha åh så himla roligt det lät!! :D

Svar: Det var det!! Du borde varit där
Olivia

2013-05-27 @ 22:54:15
URL: http://irrelevant.se
Postat av: Ida

haha ser verkligen ut som att jag och Jonas är ett lyckligt kärlekspar på sista bilden

Svar: Är ni inte det då?
Olivia

2013-05-28 @ 19:16:24
URL: http://iidasanden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback