Vårtecken


För någon vecka sedan började jag babbla om att jag ännu inte sett några statusuppdateringar om "Årets första maskros/tussilago!!!!" vilket brukar vara mitt första vårtecken, men trots att detta ännu inte hänt verkar våren och sommaren (som oftast kommer samtidigt här uppe) börjat lirka sig in för igår var det fysjuttons jävla varmt (det är det idag också för övrigt) och jag såg den här vid husväggen.


Och så sent som förra veckan satt jag och blickade ut genom fönstret i Nk-salen och konstaterade att björkarna ännu inte slagit ut ens i slutet av Maj. Skandal tänkte jag, men titta här nu! Dock gjorde jag även en annan upptäckt igår nämligen att jag blir väldigt snuvig och kittlig i näsan när jag vistas utomhus. Min största stolhet i livet har varit att jag inte är allergisk mot något alls, megafrisk och hel, men nähä.


Andra vårtecken inkluderar: våra ormbunkar börjar titta fram!!!!! och...


Jag kan gå barfota utan att titta snett på mig själv. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback