Alice: Madness Returns


Jag vet inte om ni är särskilt spelintresserade men nu vill jag visa er något. I förra veckan var det rabatterat pris på Steam på Alice: Madness returns. Jag har alltid tyckt att American McGee's Alice, som är föregångaren, har verkat otroligt intressant så jag slog till, och idag när jag till slut fått hem och kopplat tillbaka min stationära dator igen var det dags att testa.

Kortfattat går historien ut på att Alice Liddell som barn var med om en olycksbrand av hennes hus som slutade med att hela hennes familj dog. Alice beskyller sig själv för händelsen och har nu utvecklat svåra, psykiska sjukdomar. Hennes sinne skapar en värld dit hon kan fly - Wonderland.

(ps. det flyter ju mycket snyggare än i min gif om ni inte förstår det. vill bara försvara mot de som tror att jag kan ta lika många frames per second som det är på riktigt).


Anledningen till att jag kände mig tvungen att visa detta för er är hur otrolitg mindblowing miljöerna är. Det är så otroligt vackert att jag inte vet var jag ska ta vägen. Nu har jag dock hamnat i en lite mörkare del av Wonderland men även i det riktigt äckligt dystra är det fortfarande vackert på något sätt.


Och det är fruktansvärt intressant att se gamla karaktärer i ny tappning. Eller ja, även nya karaktärer. Här är Chesire Cat. Makabert, skräckingivande och fantastiskt. (och en ko med fågelkropp i bakgrunden).


Spelet behållet även gamla uttryck och en del knasigt språk precis som böckerna.


och här inne nånstans bor The Mad Hatter. Ja lite så. I början tyckte jag att det var oerhört svårtstyrt men för det första blev det lättare så fort man fick ta sig bort från Londons gator och in i Underlandet och för det andra så vänjer man sig såklart. Alltså.. bra grejer är väl vad jag vill ha sagt. Nu ska jag sova och byta mentalitet till någon som går på bal.

Kommentarer
Postat av: Amanda

WAAH LÄCKERT!!!!!

2012-06-05 @ 08:50:10
URL: http://maandy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback