Way Out West - Del 1

En gång när Maja och jag var i Göteborg och gick på festival såg vi den första dagen Florence + the machine och var oerhört besvikna på så många plan, men var väl nöjda med att få ha sett dem ändå. Sedan köpte vi en gigantisk popcorn till middag (och som ice breaker) och slog oss ner i folkhavet som väntade på bästa The Black Keys som var bästbästbäst. Sedan när vi var klara med att hoppa längst fram, klubba med Madeon, missa sista bussen och sova 7 pers i en stuga för 4 fick kameran börja följa med igen.
 
På fredagen såg vi bland andra First Aid Kit som var råbra som vanligt. Dock föredrar jag dem i ett litet tält på Trästock än på en stor scen. De är gjorda för intima konserter liksom, men kul såklart att de blivit så stora. Sen såg vi Feist som både jag och Maja taggat upp så himla mycket men blev så himla besvikna på. Usch för sånt.
 
Sedan satte vi oss för att köa till en spelning med Bon Ivéeeeee eller Bon Ajver, men insåg ganska snabbt (efter att ha suttit och fotat varandras grimarser en stund) att vi ändå inte skulle kunna se någonting när det väl drog igång och att stämningen i publiken troligen skulle vara seg, så vi gick för att leta upp våra Umeå-/stugvänner och drack öl tills hela området var FULLT av balladälskande människor. Då såg det ut som nedan.
 
Så vi smålyssnade på musiken från ölområdet tills Skinny Love började spelas och någon skrek att vi MÅSTE titta då. Och även fast jag lyssnat råmycket på Bon Iver var jag nöjd med att inte trängts allt för mycket för den spelningen. Har för övrigt läst rescenssioner om att den var rätt dålig.
 
Så vi köpte churros istället och åt dem till en otroligt bra spelning med Blur. (Ni vet, Park Life och WOOOHOOOOOO).
 
Och det var del 1 av 2.

Kommentarer
Postat av: Pegah

Vad sorgligt att flera artister var till en besvikelse:( Men churros må ju ändå vara en humörhöjare! så himla gott.

Svar: Agreed! Men många var ju riktigt (vissa oväntat) bra också så det jämnar ut sig tror jag. Ja churrosen måste varit ett av våra bästa beslut.
Olivia

2012-08-23 @ 14:07:47
URL: http://www.pegahzuz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback