Till Amanda del 3



Något jag ätit
Med precis rätt timing föreslog Amanda detta ämne. Jag lagar nämligen aldrig mat själv. Idag däremot gjorde jag precis det. Om jag ska laga riktig mat är detta det jag gör då det är det enda recept jag kan laga (okej jag kanske är kapabel till annat om jag försöker men u get the drift). Det är väldigt enkelt och VÄLDIGT gott. Jag svär. Jag gjorde mat för fyra personer och har nu gjort matlådor av resten så att jag har till jobbet i helgen. Toppen!

Reptet lyder:

Koka och sila av tagliatelle enligt anvisningar på paketet. Strimla kycklingfiléer (ca 400g) och soltorkade tomater, och bryn i stekpanna (gärna med hög kant). Tillsätt 1 dl hönsbuljong och 2 dl vispgrädde, och låt koka ihop i 4-5 minuter. Smaksätt med färsk basilika, salt och peppar. Vänd ner såsen i pastan. KLART.



Sedan eftersom jag var helt inne i köksstöket redan och alltid velat prova att baka kanelbullar gjorde jag precis det. Något som var grymt mycket krångligare än jag trott. Jag är inte direkt kvinnan i köket som ni kanske vet, men bortsett från att konsistensen på degen blev lite speciell blev de helt okej. Man gör sina misstag till erfarenheter och nästa gång ska de bli perfekta bestämmer jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback