Tell me why we're talking when we dance so good

Man kan säga vad man vill om One Tree Hill, som drar allting för långt och som faktiskt inte varit en bra serie på mycket länge, men en sak kan de, och det är att lyfta fram bra, okända artister. Vi har självklart huvudrollsinnehavaren Bethany Joy Galeotti, bland flickorna hittar vi sedan även Kate Voegele, som spelade Mia. Min absoluta favorit var självklart Tyler Hilton, både för att den kaxiga och vidriga karaktären Chris Keller gick direkt in i hjärtat och såklart för att Tylers musik är fantastisk.

Jag har precis sett klart den senaste säsongens och hittat en ny stjärna. I säsong 7 får vi bland andra följa bartendern Grubbs som blir upptäckt av Red Bedroom Records. I verkligheten heter han just Mike Grubbs och är frontman i Wakey!Wakey!

Det är inte rock 'n' roll. Wakey!Wakey! är underbara pianon, visslingar, och galet fina texter, men främst är det Grubbs röst som äter sig in i själen. Jag försöker jämföra detta med något men hittar inte riktigt rätt. Ska jag dra en jämförelse skulle jag säga en mognare och unikare Jack's Mannequin eller Something Corporate.

Jag tycker att alla som uppskattar musik ska klicka sig in på Spotify NU och dra en liten lyssning på:
1. Dance so good
2. Almost Everything
3. Twenty Two

Kommentarer
Postat av: Sanni

JAG ÄR KÄR! TACK OLIVIA!

2010-05-21 @ 19:06:51
URL: http://sannibananni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback