Kulturnatta 2010

Idag är det Kulturnatta igen. För er som inte vet det så är Kulturnatta Umeås största kulturhändelse. (Även om de alltid drar färre och sämre "stora band och artister" än både Umeå Open, Amplified och Made, men whatever). Det är musik, dans och utställningar runt om i Umeå under hela dagen. Själv tycker jag att årets program är väldigt tunt på bra skit. Det är nu de säger sig satsa, och påbörja den långa resan mot Kulturhuvudstad 2014, men vår enda headliner i år är Rongedahl... och det säger ganska mycket.


Det är i och för sig ganska många band som jag aldrig har hört talas om som spelar runt om ikväll, men har ni planerat att spendera dagen i Umeå C så tipsar jag om följande:

I folkets hus finns under hela dagen två stycken fotoutställningar. Den ena är gjord av studenter på Umeå Universitet och kallas Define Yourself. Den andra är av föreningen Umemodellen som har 13 utställare i år. Själv tycker jag att den första låter spännande.

Och för de som gillar musik verkar det som att kajen och Hamnmagasinet är The one place to be. Så see you out there! Nu ska jag springa iväg och skaffa mig ett objektiv lagom i tid till alla kvällens bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback