Dag 10 - Det här får mig att gråta



Det här får mig att gråta

Den här är svår. Jag skulle nästan vilja ge ett tyspiskt tjejsvar och säga att jag gråter ganska ofta. Jag är dock inte helt säker på att det är sant. Det absolut vanligaste är i alla fall att jag gråter av tv-serier. (Vem svarar inte det?) Det har jag berättat förut. Att jag blir ledsen över hur fruktansvärt fint det skulle kunna vara, men ändå inte är. Den där lilla plastfasaden som jag aldrig riktigt hamnar bakom.

Det näst vanligaste är att jag gråter av uppgivenhet. Jag får sådana dagar ibland när jag bara blir tom utan anledning. Det börjar i mellangärdet någonstans och bara suger sig fast. Sådär när det bara känns hopplöst. Då kan jag gråta i timmar åt ingenting. Absolut ingenting. (och inte "HÅHHÅ äre en gång i månan eller mensbarn?")

En sak är säker i alla fall och det är att jag inte gråter inför folk. Jag vet inte om det beror på att jag inte hinner tänka efter eller om det är någon spärr, men jag kan lura mig själv ganska bra att jag inte är/blir/whatever ledsen alls och argumentera för saker med världens pondus för att sekunden jag blir lämnad ensam brista. Det är så oförberett att jag oftast blir förvånad.

Jaja hur som helst är det mänsligt att gråta. Tycker det är fint faktiskt, att man kan bli sårad, att man bryr sig tillräckligt för att bli sårad kanske. Jag skulle nästan vilja kunna gråta oftare. Det brukar kännas bra efteråt va.

Kommentarer
Postat av: Ronja

okej på punkten tv-serier och "vem svarar inte det?" så JAG svarar inte det! har aldrig gråtit till en serie eller film och jag håller med dig om att det känns bra att gråta. ibland blir jag lite rädd för mig själv för att jag gråter så lite. skulle lätt vilja kunna gråta till oc eller vad som helst.

2010-12-26 @ 12:31:55
URL: http://ronjaengberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är fint att våga gråta och våga visa känslor. Men man måste våga visa det så folk ser och vet och det är det svåraste....våga vara svag och stark. Gråta inför folk kanske är för svårt, men våga säga att man gör det, hur man mår. Så inte utsidan visar sval/oengagerad när man egentligen är motsatsen. Ju mer man vågar ju närmre sig själv. Att vara hel både inför sig själv och andra.

2010-12-26 @ 21:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback