Dag 03 - Min tro


Min tro
Det här vet ni väl redan men okej. Jag förstår varför religion behövs, men jag tycker att det är ganska.. töntigt. Jag vill verkligen inte uppröra någon, men ser ni hur mycket problem det skapar i världen? Kan tycka att sådant är ganska sinnessjukt. Religiös tro är moderna myter för mig. Vi accepterar att den grekiska mytoligin och asatron inte stämmer och att det bara var något folk inbillade sig förr bara för att vi gått vidare med vår kultur. Kristendomen droppar sakta av delar för att de inte längre passar samhället. Varför är det så svårt att höra samma sak om kristendomen som den ser ut idag?

Jag tror att rymden är oändlig och anledningen till att våran värld är så "perfekt" (vilket den heller inte är) inte beror på att någon större kraft bestämt hur den skapats utan för att det finns oändligt med planeter, många är operfekta, ibland blir det exakt rätt avstånd från en sol. Jag tror att människan sakta utvecklats från apan, och att tankar är elektroniska signaler. Jag tror väl på fakta helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback