past 12

När klockan har passerat tolv kan jag komma på alla möjliga konstiga saker som jag bara MÅSTE göra. Inatt drog jag igång ett jätteprojekt som började med att jag skruvade ner mina hyllor. När jag kommit halvvägs var jag bererdd att ge upp. Det gjorde ont i handlederna och skruvmejslarna var för små, men tur då att jag inte vågade ge upp eftersom jag var rädd att de nu mindre stabila hyllorna skulle rasa ner på mig när jag sov. Så de försvann helt. Efter sig har de lämnat, inte bara hål, utan också rispor, revor, fläckar utan färg och blyertsstreck. Här behöver målas om. Jag vill ha svarta väggar. Eller mörkgrå. Inte snorgrönt och jävligt. Sedan vill jag ta ner gitarren, hänga den någon annanstans och skriva på väggen. Två texter jag har tänkt mig lyder "Kiss my eyes and lay me to sleep" - kommer från AFI - Prelude 12/21 och "Shut your eyes, kiss me goodbye, and sleep. Just sleep." - My chemical romance - Sleep. De är hyfsat lika, men det blir vädligt annorlunda. Så här se de alternativen ut.

Färgen är lite tråkig. Vad borde jag ha för färg på väggen egentligen? Det får inte bli för grilligt men det där var sjukt tråkigt. Inte helsvart heller även om det är stilrent. Vill inte skriva med vitt insåg jag. Jag insåg också när jag jag jämförde de här såhär att jag nog gillar 2an bäst.

Andra texter jag har funderat på:
Bakom dina ögonlock fladdrar drömmarna förbi (Kent - Utan dina andetag)
Du kan bädda för två om du har några drömmar kvar (Winnerbäck - Tanken som räknas)
Mina ögonlock är tunga nu. Snart drömmer jag om dig (Winnerbäck - Ingen soldat)
I want you in my bed and I want you now (Miss Li - Come over to my place)
Sov lille klumpeduns. Sov nu sött. (Håkan Hellström - Vaggvisa för flyktbenägna)

Nu ska jag hänga upp mina affischer för att tänka mina fula väggar tills jag kan göra något åt dem och sedan sova.
Färg och text. Det här tåls att tänka på. Länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback