Veckans band - Motion City Soundtrack.

Ja den här veckan bestämde jag mig ändå för att dra till med Motion City Soundtrack. Jag ska försöka att iaf såhär i början bara dra band som inte är fullt så uppenbart kända överallt. För det är ju inte värt.

När jag först lyssnade på Motion City Soundtrack hade jag bara tagit lite random låtar på Limewire, och fått hem en låt som heter Everything is alright och ärligt talat så tyckte jag att den inte var särskilt bra. Det gör jag fortfarande inte. Det är dock den enda jag har hört av dem hittils som jag inte gillar. Sedan tedde det sig så att jag köpte mig ett nummer av tidningen Rock Sound och fick med en skiva med lite olika låtar. Där ibland fanns låten Broken Heart. Jag såg artistnamnet och kunde bara tänka: Neeeeeeeej, men jag lyssnade ändå igenom skivan och insåg att jag älskade låten.

Motion City Soundtrack kallar sig själva för Pop / Rock / Punk och jag vet ärligt inte hur jag ska benämna dem. Rock är väl det enda som går att säga. Man kan tycka att det är lite skumt. Inte särskilt orginellt egentligen kanske men definitivt skumt. Man vet inte om det är för töntigt för att kallas rock eller inte. Det som fastnar är deras helt fantastiska texter. De kan jag förälska mig för evigt. Motion City är ett av de ca tre band som jag aldrig kan bli riktigt less på. Det kommer alltid dagar när jag kan känna att jag verkligen måste lyssna på dem.

Killarna från Minnesota heter Justin Pierre (Vocals) , Matt Taylor, Josh Cain, Tony Thaxton och Jesse Johnson och har spelat tillsammans sedan -97.

Jag behöver väl egentligen inte skriva såhär mycket? Lyssna bara >

Det var grymt svårt att välja ut låtar eftersom alla är så grymt bra, så jag tipsar er att lyssna på albumen Even If It Kills Me och Commit this to memory i första hand. Eller andra efter de jag har valt. Det blev mestadels låtar från Commit this.. 4 mot 1 närmare bestämt. Först ut har vi Lets get fucked up and die aka. L.G. FUAD och om den kan jag bara säga att... jag har deppat ner till den several times även fast den inte är ett dugg deppig om man inte är sådär djup som jag. Make out kids är helt enkelt bara en cool låt, och de som jag relaterat mest till är de andra två - The Future Freaks Me Out och Attractive Today. Den låt som har legat mig allra närmast av alla genom tiderna undviker jag att ta med. Jag vill helt enkelt inte. Sist men inte minst har jag alltså varierat med en låt från albumet I Am The MoviePerfect Teeth. Det är den jag degat mest på senaste tid och ja jag undviker att säga mer än så.

Schysst av er att orka läsa igenom min värdelösa text. Tack så mycket. Ni förtjänar cred och en puss. That's it for this week. Och just det! Jag skonade er (och mig själv) från den värdelösa autoplay-funktionen. Lite cred och puss till mig också alltså.

motioncitysoundtrack.com
Myspace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback