"Det bubblar som bubblor och jag ser rosa elefanter"

Föreläsning med Mia Törnblom på Idun, Folkets Hus.

Mia Mia Mia. Härliga fantastiska Mia. Efter att ha läst böckerna har jag alltid undrat hur Mia Törnblom är som person i den verkliga världen. Idag fick jag uppleva det, och jag beundrar henne bara mer och mer. Hon är en sådan otroligt härlig människa. Jag funderade ett tag på vad jag har lärt mig idag. Med mitt minne har jag alltid lite problem att minnas vad som sagts. Jag lär mig alltid lite mer även fast jag tror att det inte finns mer att lära sig om självkänsla. Det jag vet är dock att varje gång jag läser Mias böcker mår jag bra. Ibland glömmer jag bort mellan varven att tänka sådär positivt, men så fort jag hör talas om något om Mia igen och blir påmind så kommer det tillbaka. Nu ska jag nog må bra och tänka lite extra ett bra tag framöver.

I pausen kom jag dock på att jag gjorde helt fel. Jag tänkte precis sådär som hon just sagt att man inte ska göra. Jag var rädd att folk skulle märka att jag troligtvis var yngst där och också ensam. Jag var så orolig att bli påkommen och sådär självcentrerad. Jag tänkte också att jag nog inte ska gå fram och titta på böckerna eller be om att få min gamla signerad. Det fanns ju viktigare människor som hellre borde vara där än jag, men jag bytte tankebanor. Jag försökte iaf att bestämma mig för att jag var modig som gick dit ensam för att det var vad jag verkligen ville göra och att ingen alls tänkte på vad just jag gjorde där ensam. Även om jag inte tror på mig själv direkt när jag tänker så, så känns det lite bättre för varje gång.

I slutet pratade hon om sina volanger och tigerränder. Sedan sa hon att hon själv tycker att hon är vacker precis som hon är och att det troligtvis också gör henne vacker. Då slog det mig att jag från första början tänkt precis hur vacker hon är. Inte sådär ni vet "åh en sådan snyyyygging jag såg idag" utan hon är sådär otillgjort, vanligt och naturligt vacker. Trots att hon tycker om chokladtårta.

Jag vill bli en sådan människa. En härlig människa som tycker om sig själv precis som jag är, och Mia har hjälpt mig så sjukt mycket på vägen till den personen jag vill vara. Tack Mia är allt jag vill säga. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback