Prag

Tjenare! Det här trodde ni inte va? Om nu någon fortfarande kikar förbi här ibland så har ni här ett sprillans nytt inlägg. Det hela beror mest på att jag själv då och då (senast igår) går in här för att titta på resebilder och drömma mig tillbaka. Den enda resan som jag inte lagt upp är denna från Prag så jag tänkte ta tag i biffen och få in de bilderna också. (Det kanske finns några fler Berlin-bilder någonstans men det får dröja ytterligare lite till i så fall). Jag har delat upp det så att benkyrkan i Sedlec får ett eget inlägg.
 
Detta är en samling väldigt turistiga bilder. Kameran fick dock stanna hemma på andra saker så som kyrkogården Vysehrad, otroliga vegorestaurangen Etnosvet <3<3<3, fantastiska Hemingway bar, Steampunk bar, Cash Only osv. och ett besök för många på Karlovy Lazne... 
 
Overall: Prag är så himla vackert, och billigt! Staden är full med snygga hus, fantastiska sevärdheter och unika barer. Garanterat en favvo for life. Det enda negativa är väl att det är lite väl många turister i centrum och att tjeckierna just därför inte är så himla trevliga där, men annars! Åk dit, helst med dina allra bästa polare. Det blir grymt, jag lovar.
 
Här bodde Franz Kafka en gång.
 
Om inte attraktionen själv har foton man kan köpa i slutet av åkturen så får man ordna egna. 
 
Också mycket viktigt att äta glass i donutstrut! 
 
En bild säger mer en tusen ord. För den som inte vet så beror detta fenomen på bronnstatyer på att många människor tar på samma ställe på statyn under lång tid. Medan resten svartnat gör oljor osv från folks händer att de delar som tagits på förblir bronsiga. Jag starkt uppmanad att bidra till det. Är kanske inte normalt väldigt pryd av mig men detta var märkligt.. 
 
Första och enda gången jag varit den enda i sällskapet som inte är helt svartklädd. 
 
John Lennon wall där människor från alla världens hörn klottrat vackra budskap. Åker man dit fler än en gång kan jag lova att väggen kommer att se helt annorlunda ut, men också precis likadan.
 
Vi var självklart också tvugna att lämna ett litet avtryck. 
 
Och någon gång mitt i den här smeten var vi på världens bästa jävla grej - ÖLSPA! Dricka obegränsat med öl samt bada i öl (okej en blandning av humle, malt och massa andra goa grejer, inte färdigbryggd öl). Ni hör ju ba. Rekommenderar detta till alla någonsin för alltid.
 
Så det var det, men också långt ifrån allt från denna weekend. Det blir ett litet inlägg till om dagsutflykten vi gjorde utanför stan en dag och en stor anledning till varför vi for just till Tjeckien. Kan för första gången på väldigt länge säga: På återseende bloggen! :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

MEN YEY vilken kul suprise! Welcome back!!!

2018-03-15 @ 11:28:36
URL: http://www.amandanilssom.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback