NYC // Lincoln Center

Hej vänner! Det var ett tag sen. Jag har skjutit upp att publicera dessa inlägg trots att de tekniskt sätt varit färdiga väldigt länge eftersom det är så himla svårt att få ihop kronologin. Men nu när jag inte längre kommer ihåg i vilken ordning saker och ting skedde så bryr jag mig inte så mycket om att det blir rätt längre, så nu kör vi på igen tycker jag!
 
Vi var i New York om ni minns? En dag gick vi till Lincoln center. Det är en av Agnes favoritställen rent arkitektoniskt (lärt mig ett nytt ord)! Där var det ett arrangemang kallat Be A Light For Peace. Det hölls föreläsningar (som vi inte gick på), hölls uppträdanden (som vi inte såg) och så tillverkades det flytande lyktor, vilket vi faktiskt hann med på den korta tid vi var där.
 
Vi klippte, ritade, och skrev lite fint på svenska för att representera vår lilla del av planeten! Nä okej, egentligen var det mest för att ingen skulle förstå vad det stod. 
 
Sedan var det dags för sjösättning i fontänen. Senare på kvällen skulle de ha avslutningscermoni med alla tända lampor i mörkret. Vi hade tyvärr inte tid att vara där eftersom vi skulle på musikal den kvällen och se The Book of Mormon (som för övrigt var helt fantastisk!!!!!) men jag kan bara tänka mig hur vackert det var. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback