Orlando // Universal studios

Efter SF drog som sagt jag och Agnes vidare till Miami, South beach (bringing the heat). Det var så sjukt efterlängtat med sol och bad. Vi svettades ihjäl och älskade det, men om kvällarna förvandlades allt till årtiondets sliskigaste charterort med inkastare, konstant happy hour och paella night varje kväll. På klubbarna var det klädkod. Vi försökte verkligen.. beställde drinkar stora som hus, hängde med till C-Level, gick på hostel-anordnad barrunda men det här är vi inte riktigt gjorda för. Hade mest ångest och hemlängtan och önskade att vi var 16 igen när vi faktiskt hade uppskattat detta. Vi träffade dock lite skönt folk varav en riktig klippa vid namn Bo som bidrog till att vi faktiskt hade en riktigt kul klubbkväll, men sen fick det vara bra. Efter tre nätter i ett hostel med galningar sa vi tack och hej och drog till planetens lyckligaste plats istället: 
 
'ORLANDO! Vi stannade över en vecka, bytte hotell två gånger och njöt. Ingen lokalbefolkning så långt ögat kan nå, vi hängde bara runt turistdelarna men lika glad för det var jag. En ganska varierad resa detta som ni kanske märker. Först ut var Universal studios! ÄLSKAR denna plats. Vi spenderade två dagar med att springa runt på Wizarding world of Harry Potter, åka vattenattraktioner och glittra i ögonen av förundran. Försökte ordna upp bilderna efter plats snarare än kronologi så Agnes kan byta outfit fram och tillbaka lite.
 
 
Vi sprang direkt bort till London-delen av Universal. Försökte titta på lite annat på vägen dit men var för exhalterad för att orka bry oss för mycket. När vi väl kom dit började det milt med Grimmauld place som vilken gata som helst och nattbussen utanför. 
 
Mitt i allt fanns en liten tegelvägg!!!!! och gissa vad som fanns på andra sidan om inte.. 
 
DIAGONGRÄNDEN! Jag menar vet ju att det är plast alltihop men man känner sig verkligen så himla magisk när man går runt där och låtsas att man är med i böckerna. Det här är definitivt en av mina nya favoritplatser. Vi kunde sitta mitt i allt och bara titta jättelänge, bara vara lyckliga över att vara där. 
 
På Gringotts satt en drake som sprutade riktig eld!!!! Haha alltså jag har jättesvårt för att skriva dessa bildtexter för jag vet inte vad jag ska säga för att ni ska förstå hur underbart det var. Det är sånna små detaljer som gjorde kärleken för detta ställe vad den är.
 
Min absoluta favoritaffär i gränden där jag köpte mig en tidsvändare i världens finaste förpackning. Följer ni mig på snapchat kanske ni sett den, annars kan jag leta fram en bild senare.
 
Och så drack vi honungsöl/butterbeer såklart! Den är trademarkt och finns som dryck med float, frozen (kommer aldrig förstå amerikaners fascination med frozen drinks...?) och som glass! 
 
På Ollivanders där man kunde köpa trollstavar som var replikas från filmerna och även sådana som inte tillhör någon särskild karaktär. Agnes köpte Snapes. La man på någon hunka kunde man få en interaktiv en som kunde påverka saker på olika ställen i parken (typ få skelett att dansa, paraplyn att droppa vatten osv). Nästan som en riktig trollkarl haha!!
 
Sedan blev det lite läskigt i Svartvändargränd... också sjukt uppskattad detalj! Där inne var det sjukt läskig stämning och man kunde även shoppa på Borgin & Burkes!  
 
Middag på Läckande kitteln! 
 
Sedan var det dags att gå ut i London igen, springa in på King's Cross, perrong 9 3/4 och ta Hogwartsexpressen! 31:a Augusti var dagen, alltså en dag före Harry Potter tog den för första gången! (Bör nämnas att vi faktiskt var där dagen efter också hehe). Vi hade inte fått något brev men tog oss friheten att hoppa på ändå. Tåget rullar alltså på riktigt mellan två olika delar i nöjesparken. Från Diagon Alley till Hogsmead! 
 
Och så var vi äntligen där! Gick in i slottet och tittade på alla fina grejer, men där fick man inte ha med sig någonting alls förutom kläderna på kroppen. Det börjar i växthuset och kön går sedan vidare genom slottet förbi talande tavlor, ljus i taket, sorteringshatten, klassrum och poängräkningen för hemmen osv. Sen avslutas allt med en attraktion där skådisarna faktiskt medverkar och så får man äntligen vara med på Harry Potters äventyr!! Jag åkte även en attraktion utan Agnes, eftersom hon inte gillar berg-och-dal-banor, på temat trekamp och där fanns flammande bägaren, guldägget m.m <3
 
Vi gjorde ju även annat på Universal, men inte mycket klår Harry P alltså. Vi hängde dock lite hos Marvel såklart. Förstår ni? Våra två bästa grejer på samma ställe. Hallelujah! Hittade dock inte en enda sak på tema Loki, God of Mischief och endast ett fåtal med Deadpool. Gillar tydligen inte tillräckligt coola seriefigurer.. </3
 
Nedan följer en projektserie jag kallar Agnes håller i saker:
IT'S SO FLUFFY I'M GONNA DIE!!! (get it? hon heter också Agnes :p)
 
"Svårt spel. Jag hittade den."
 
Och det var det. Vi gjorde även annat som inte är på bild såklart men detta var de bästa delarna. Annan bra grej: världsbra hotell med pool och Food Network! Det slumpade sig även så att de vår första kväll där visade premiären av Sharknado 2 på tv. Köpte hem KFC och åt i sängen. Kom resten av kvällarna hem totalt utmattade, badade och tittade på Food Network. Mitt hjärta blöder lite över att jag inte kan få bo här föralltid.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahahahha Agnes håller i saker <3

2014-10-02 @ 21:32:20
URL: http://www.amandanilsson.se
Postat av: Maja

Nää, nu vill jag tillbaka dit igen! Köra favorit i repris på min resemånad? :)

2014-10-03 @ 21:33:16
URL: http://frkmaja.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback