San Francisco // Fisherman's Wharf

Sitter för tillfället med Agnes på San Francisco International Airport och väntar på ett tidigt morgonflyg. Bara 7 timmar kvar nu. Så för att roa mig under tiden har jag slängt ihop lite bilder från första stoppet under vad som ska komma att bli en episk resemånad i USA (och kanske lite Kanada i form av Niagarafallen). Under dessa första tio dagar hängde vi i SF tillsammans med Elin och Maja som nu tyvärr lämnat oss. DISCLAIMER: Inläggen är inte på något sätt kronologiska. Stäm mig ej.
 
Detta är den första utav en hel radda "mina snygga kompisar posar framför saker"-bilder jag tagit i min följetong: Äkta turist - En resedokumentation. Fisherman's Wharf var det turistigaste stället vi hängde på. Fint men gud vad jobbigt det är med andra människor som bara är i vägen?!
 
Vi fick i alla fall se världens bästa grej: Sjölejonen vid pir 39. De glassar där, helst på varandra, och leker herre på täppan ibland. Så himla bra djur.

Posar igen framför djuren. 
 
Här är jag också med! Med svullen kind dessutom eftersom jag precis dragit ut en visdomstand. Just my luck att behöva göra det efter en dag i staterna men sådant är livet ibland och bra gick det ju ändå.

Till lunch fick man välja på fisk, fisk eller fisk. Jag som bara kunde äta flytande mat, pga problemet ovan, fick "äta" clam chowder (bleh). Nästan inget gick ner och kyparen tittade besviket på mig och sa "You should have gone with the small cup". Agnes däremot slog på stort och beställde hummer för första gången i sitt liv! "meh" , tyckte hon.
 
Biljetter till Alcatraz sålde tydligen slut veckor i förväg, något som vi inte räknat med alls, men vi fick i alla fall spana på fanskapet. Smart grej med fängelse på ö.
 
Roliga turister som åker på segway-sightseeing <3.
 
Blåsig stad är det i alla fall.
 
och dimmig. Här syns lite av Golden Gate och detta är tyvärr så nära som vi tog oss bron. Dålig planering från vår sida och dålig planering från vädrets. Men lika glad för det är jag (gladast är nog räven). Nu ska vi försöka checka in så vi får sitta på någon roligare plats.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback