Bryssel dag 1


Klockan 12.50 i måndags befann jag mig längst bak i ett flygplan brevid Agnes. Resten av alla i vårt kurspaket Internationella relationer var också med ombord.


Vi reste i timme efter timme och hamnade till slut här: I ett turkiskt kvarter i Europas huvudstad.


Och så åt vi pizza till middag alla 26 samtidigt på en knepig restaurang. Min såg ut som kräk men var ganska god ändå.

Sedan gick vi hem till vårt hotell som var över förväntningarna trots att det luktade kompost, döda djur och mögel på vårat rum. Vi stannade inne och pratade om Bryssliga saker eftersom vi varken orkade eller vågade gå ut. Sedan rökte jag och Agnes bort lukten ur vårt rum (för röka inomhus får man göra på sådana hotell!) och gick till sängs ganska till freds och förväntasfulla inför vad Bryssel kunde tänkas erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback