American Beauty





Skönt häng med Oscar, Linnea och Frida igår. Bland annat såg vi American Beauty. Alltså jag har sett många gånger att den legat på massa topplistor över filmer och den har finaste Kevin Spacey på rollistan men jag har ändå fått för mig att den verkat dålig och tråkig. Jag blev lite ägd igår. Spacey gör det igen, och stämningen i filmen är sådär morbidt humoristiskt skön.

Kort handlar den om en familj där typ alla mår dåligt. Föräldrarnas äktenskap är bara för syns skull och dottern hatar dem båda. Och så en dag går alles vår Kevin och blir förälskad i dotterns bästa vän, en granne flyttar in och smygfilmer dottern, och mamman inleder sitt egna lilla dubbelliv. Alla i filmen är totalt förstörda människor som letar efter en mening med någonting, och ja... alltså den var... galet bra. Se den. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback