Canon EF 50/1.8 II

Det kallas för det mest prisvärda objektivet på marknaden, och nu är det mitt. Jag brukar alltid vara av åsikten att det är fotografen, motivet, och kreativiteten som gör en bild, inte kameran. Det finns dock ett undantag. Det som skiljer en snygg bild från en fenomenal bild är enligt mig skärpedjupet. Bilder med korta skärpedjup är i nästan alla lägen snyggast. Man skulle kunna säga att i det stadiet av mitt fotograferande som jag är nu så är detta mitt drömpbjektiv. Jag tror att f/1.4:an skulle blir för svår att bara kasta sig in i. Jag längtar så tills jag for prova det här mot scenljus ikväll!



Kommentarer
Postat av: linnea

åh, vart köpte du det, vad kostade det och vad ''heter'' det? ska nämligen köpa ett nytt objektiv snart, och behöver något som detta! :D

2010-05-25 @ 17:36:42
URL: http://lasselindh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback