Ofrivilligt mörker



Jag tänkte bara visa lite vad photoshop gör med mina bilder egentligen. Bilden till vänster är redigerad i iphoto och picnik. Sedan la jag in den i photoshop på pcn, drog på lite oskärpa i bakgrunden och VIPS så fick jag bilden till höger.
(SKILLNADEN KOMMER INTE SYNAS PÅ SKOLPCSKÄRMARNA BLA.)

Se tex. på underarmarna. Där gjorde jag ingen som helst redigering alls, men ändå är det sjukt mycket mer kontraster. Bilden är plötsligt mycket mörkare och mycket rödare. Någon får gärna förklara detta fenomen för mig. Nu är jag less på att programmet och skärmen gör ändringar åt mig som jag inte vill ha....

På pcn ser det väl ut som vanligt fortfarande tror jag, men min macskärm skriker... så ja har ni mac och bilden under är röd som en tomat, så ... vet ni att det inte var tanken helt enkelt. På pcn har vi en bild som är ännu mer vackert blek än bilden till vänster. Jag förstår mig inte på det här.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jo jag ser skillnaden på min skoldator :d

2010-03-07 @ 17:29:22
URL: http://aamaandaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback