The Human Centipede

Tänkte bara passa på att använda den första raden att varna känsliga personer lite, för sjuka tankar typ.
(Inte från mig överraskande nog).

Jag har precis laddat hem en film. The Human Centipede närmare bestämt. Varför? Because I'm disturbed like that. Ärligt talat så har jag sett en hel del skräckfilmer, och har insett att jag nu inte längre blir särskilt rädd, vilket totalt förstört hela upplevelsen. Så har jag nu alltså råkat snubbla över något av det mest vidriga och sjuka jag någonsin hört.

Filmen handlar som titeln föreslår om en kirurg vars dröm är att skapa en fullt fungerande mänsklig tusenfoting. Han påbörjar att uppfylla den genom att kidnappa tre testobjekt och sedan sy fast dem i varandra - mun mot anus. Sedan tränar han sin skapelse.

Regissören Tom Six har sagt att idén föddes ur ett skämt han brukade dra om att "de som förgriper sig på barn borde få sin mun ihopsydd med anuset på en tjock lastbilschaffis". När han sedan gjorde filmen anlitade han en riktig kirurg för att få filmen fullständigt medicinskt exakt.

Det är redan planerat en uppföljare till den här fruktansvärt vidriga film som ska komma ut redan i år. Den första filmen var egentligen bara gjord som en sorts uppvärmning för att publiken skulle bli för äcklade om de inte fick en liten smygstart först och filmen skulle då inte bli någon hit.

Jag tycker faktiskt att det här verkar totalrubbat redan nu, och jag är inte helt säker på att jag tänker se filmen överhuvudtaget med risk för extrem spyfärdighet. Och andra sidan har jag inte sett en skrämmande eller äcklande skräckfilm på riktigt länge. Det skulle vara spännande att få bli lite rädd igen.

Kommentarer
Postat av: Erica

gkfehakthfdgjksltjs! fyfan. fast ändå...det hade varit spännande att se om den är så äcklig som den verkar :O

2010-04-27 @ 17:30:32
URL: http://annuettbloggoffer.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha jag har läst om denna film. Skulle aldrig i mitt liv se den, usch.

Om du vill se något äckligt måste jag tipsa om Serbian Film.

Tydligen blev en erfaren skräckfilmsrecensent råäcklad av den. "I can't unsee what I've just seen".

trailer här: http://www.traileraddict.com/trailer/serbian-film/red-band-trailer-b

2010-04-30 @ 14:28:19
URL: http://centeroftheworld.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej det har jag inte. Jag är lite för äckelmagad. Men tycker det är intressant att läsa om sådana vansinnesfilmer. Ska du se den?

2010-05-01 @ 04:42:56
URL: http://centeroftheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback