Lund

Lund doftar hägg. Här är varmt och grönt och somrigt. Jag har fått en egen cykel och ett eget rum. Även fast de pratar sjukt fult är Lund fyllt av en massa snygga pojkar. Det kan inte vara lätt att vara ful i den här stan. Genpolen är fantastisk. Nej men jag skojar inte. Lund måste vara den stad som är mest tätbefolkad av snygga och söta killar. Hur det går till vet jag inte. Min praoplats är härlig. Ibland gör jag inte så mycket, men det funkar det med. Handledaren jag hade idag heter Ulf Mandin. Jag har tänkt på att om han hade haft Schoolsoft skulle han hetat UlfMan. ULFMAN! Hör ni hur grymt det låter? Om jag var superhjälte skulle jag lätt heta UlfMan. Idag stämplade jag lite kuvert. Så fort jag blev rastlös stämplade jag kuvert. Jag tyckte bättre om det än att göra ingenting. Sammanlagt blev det 105 stycken. Jag gjorde annat också, men det bryr vi oss inte om. Idag hälsade Henke Larsson på. Det var grymt. Jag fick kanelbulle i samma veva. Jag har hört många av mina kompisar som är onöjda med sina praoplatser. Jag är mycket nöjd! Alla är snälla även om jag är mest som en rätt tyst svans, och får jag problem kan jag fly till min farfar.

Här finns rapsfält, sakuraträd och kastanjer. Jag tror egentligen att man lägger märke till sådana där små saker bättre borta än hemma, men jag tror ändå att skåne är mycket mysigare än norrland. Åh en sådan underbar vår.

Jag tappade säkert en massa jag hade tänkt på vägen. Jag planerade faktiskt det här inlägget sjukt bra i lördags. Eller delar av det då, men då tänkte jag ju inte blogga. Sen tänkte jag blogga, men det här fantastiska inlägget skulle bli så långt och genomtänkt att jag inte orkade börja. Nu har jag glömt allt jag tänkte. Jag kommer kanske på det. Annars får ni leva med att aldrig ha hört det.

1. Ett av alla sjukt gula rapsfält
2. Isak i äppelträdet, puss
3. Sakura (körbärsblomma)
4. Mer äppel




Just det! Det var det där om sjukhusbyggnaden och skärckfilmssenariot. Har ni inte läst min bdb så kan vi ta det en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback