Andrahands-shopping

Kajsa föreslog att det skulle bli två inlägg var. Först var jag tveksam. Kanske har det märkts, men nu har jag bestämt mig. Jag är givmild. Jag skiter i hotet och straffet. Jag vill ju faktiskt blogga. Jag ska bli en sån där överambitiös bloggare på blogghimlen. Jag ska berätta om hur det är här i Lund allmänt och om min prao på en stund. Först ska jag posta lite bilder på lite inköp jag har gjort. Jag och min farmor for nämligen ner på stan för att gå på en massa Secondhand-butiker mellan jobb och middag. De har så fina sådana här. Det har vi inte hemma. Det finns tydligen ännu fler i Malmö (så dit måste jag ta mig) och på Lördag är det loppmarknad på hela "öhumvadhettedennuigen"-gatan.



Den vita flugan och väskan (med rosett som inte syns på bilden) är från en nyöppnad butik som köper upp lager och också har lite dyrare saker. Som typ begagnade Gucci-väskor och sådant. Den röda flugan har vi rotat fram i efterhand och är en fluga som min pappa hade när han var riktigt liten.



Pandorna och ramen köpte jag på Erikshjälpen. Där köpte jag även ett par Zoul-jeans. Jag är egentligen mer för att köpa tuffa riktigt gamla kläder som inte går att hitta längre begagnat, och inte gamla godsedjur och jeans. Dock är jag helt galet förälskad i just pandor, och jag har endast ett par jeans jag använder just nu. De har nötts upp och har två rejäla hål i sig. Jag ska köpa riktiga Cheap Monday när jag kommer till Stockholm, men kostar de 45:- och sitter bra kan man faktiskt köpa sig ett par nödbyxor, så slipper man leva på ett par i framtiden. Kortet som ligger där står det "Jag har tagit ställning" på. Jag har fyllt i det. Så nu har jag tagit ställning om min organdonation. Till höger ligger en brun kappa med sailorkrage. Framplockad ur framors garderob.




Den vita kjolen köpte jag på Amnesty's secondhand. Den röda är även den plockad ur farmors garderob. Den är dock inte så gammal, utan köpt på Monki för inte alls så länge sen. Båda två är helt gudomligt söta. Linnet till höger köpte jag på Bikbok i söndags. Det är alltså sprillans nytt så det så. Det påminner mig om glass, och därför älskar jag det.
(199:-)

Kommentarer
Postat av: emeliecarin

Söta saker :)

2009-05-13 @ 15:08:38
URL: http://emeliecarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback