From the speaker to beyond your heart

Jo en grej till:

Jag har kommit över ett band som jag faktiskt tycker är helt fantastiskt bra. Jag försökte omstrukturera hela min amazing-spellista idag. Jag ville inte ha så himla många låtar av det här nya bandet med i den spellistan. Det blir lätt så uttjatat då, och det är ju så mycket annat jag vill lyssna på också. Motvilligt lyckades jag slopa några låtar. Dock känns det ändå som ca varannan låt Fact. För det är så de heter. De är från Japan, och spelar inte helt oväntat J-rock. Jag har länge velat gilla J-rock, men jag har inte lyckats hitta något band jag gillar. Nu har jag hittat dem. Fact. Det är synd att de sjunger på engelska och inte japanska dock. Dessutom är jag ju en sådan där som är petig med språk (haha min blogg räknas inte!) så deras bristfälliga engelska kan störa mig ganska rejält, men bortsett från det så gillar jag dem otroligt mycket. Jag antar att många här inte håller med mig, men kanske finns det någon därute som tror att det här kan locka dem så spana in det.

En annan sak jag inte gillar med dem är att de är ett sådant där band som inte visar sina ansikten utan kör helt på masker. Jag tycker att sådant är lite småtöntigt, menmen musiken låter inte sämre för det, och det är ju det som räknas.

För dem med Spotify kan deras skiva lyssnas av här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback