Skolparty

Jag ska nu dra en livshistoria till varje fråga.

Alla i årskurs 6-9 gör frågorna!

Har du skolkat?:
Ja det må jag säga. Inte så mkt att folk ska kalla mig SkolkarN, vilket de gör. Det är ganska lame! Går man på vår skola så ligger ribban lågt, men ändå. Mesigt mesigt. Oftast försover jag mig dock. Enligt dem räknas det in i skolk tror jag. Inte enligt mig.
Har du blivit utskälld av läraren?: Haha ja. Senaste gången, eller så är de bara den senaste jag minns, var något om en mössa och Monica blev galen. Jag tyckte att hon var sexist, men det sa jag inte, och blev grymt arg och flydde för livet.
Har du glömt att göra läxan?: Jag är sjukt glömsk ja. Glömmer läxor hela tiden. Borde ha en post-it i pannan eller något egentligen för att komma ihåg. Inte bara läxor. Redovisningar, prov, inlämningar... jag glömmer ALLT. Herregud
Är du duktig i skolan?: Jag var rätt duktig förut. Särskilt i låg- och mellanstadiet när jag tom. tyckte skolan var rolig. I sjuan och åttan klarade jag min också bra, och fick typ mycket mvg'n (nanana (A)). Sedan kom 9an. Vet inte vad som hände. Jag tror att någon muterade min hjärna typ. Allt går neråt iaf.
Brukar du få alla rätt?: Inte säker på att det har hänt någon gång (på prov. Läxor kan ju inte räknas). Tror jag har varit på 1 fel någon gång, men aldrig alla rätt.
Fått MVG ?: Ja. Nu förtiden håller sig svenskan och engelskan kvar. Sedan brukar de lite mer estetiska ämnena gå bra.
Fått IG?: Trots att jag säger att det går neråt nu så ska ja svara NEJ! på den här. Det är jag stolt över. Även om jag ibland varit preciiis på gränsen och hamnat sådär ca 1 poäng över godkänd gräns så ALDRIG IG. Ska hålla den. Så är det bara.
Sämsta läraren på skolan just nu? : 1. Jag har inte de sämsta lärarna 2. Ni tror att jag tänker skriva det på internet? NEJ. Kan ni mina lärare så kan ni säkert vad jag tycker om dem också.
Fuskat på ett prov?: Dunno'. Jag gissar på ja, men kanske inte. Vår klass är ett skämt, ibland. Oftast.
Bästa läraren just nu? Om vi nu, troligtvis, ska gå på både proffesionell nivå och personlighet sammanslaget så spelar det inte så stor roll. Det blir samma ändå. Monica Näslund och Jonas Engström. Helt klart.
Segaste läraren?: Jag skulle inte använda ordet seg.
Längsta dagen du har? : 15:40 tror jag.. Jag har inte jätte koll på våra sluttider eftersom jag inte brukar kolla på klockan då utan vara nöjd med det livet ger mig och gå ut!
När slutar du på fredagar? : 13:50. Så jävla härligt. Ett schema kan vara hur kasst som helst, men slutar man tidigt på fredag då är det himmelriket.
Dina klassföreståndare?: Monica och Alex.
Vilken färg på ditt skåp?: Grått som betong (och allt annat kalt och fult). De är dessutom i miniformat. Man får in ca en hand i dem. Därför brukar jag inte använda mitt skåp.
Vad åt du idag?: Jag har inte ätit någonting faktiskt. Börjar bli lite hungrig. Vårat kylskåp är dock inte värt att leta i efter mat eftersom det knappt finns någon.
Vilka åt du med?: Det blir lite svårt att svara på eftersom jag inte gjorde det, men jag kan svara på vilka jag oftast äter med. Nej det kan jag faktiskt inte heller svara på eftersom det varierar extremt. Pendlar lite grand.
Åt du i caféet idag?: Våran cafeteria suger stenhårt. Den har en gitarr, vilket för den på plussidan, men i övrigt.. fy. Förut kunde man glädja sig åt chokladbollar och muffins iaf, men Minervarådet (bah?) har bestämt att det inte ska säljas för sockerhaltiga produkter (bah? igen).
Roligaste lektionen idag?:
Idag har jag påsklov så jag har i princip bara vaknat. I vanliga fall tycker jag bra om bild och typ Svenska/Engelska när vi får skriva noveller och sådant.
Hur många pennor har du i ditt skåp?:
Både eftersom jag inte använder mitt skåp och eftersom jag alltid lyckas glömma mina pennor, så svarar jag ingen. Främst anledning 2.
Vad gillar du minst med skolan?: Ja jag är ung fortfarande? Det mesta med skolan suger eftersom jag inte uppskattar att lära mig saker. Jag uppskattar att lära mig sådant som är nödvändigt att kunna. Det lär de inte ut i skolan.
Vad gör ni på era svenska lektioner? Just nu? Lyssnar på redovisningar om litteraturhistoria. Gissa vad vi gjorde innan det? Jobbade med litteraturhistoria! *Applåder*
Senaste dagen ni börjar? Jag skulle vilja säga att jag börjar 11, men det beror på att vi börjar 10.30 (.20?) och det är ca då jag brukar få sms av Lovisa som väcker mig. Hopplöst. Försover mig alltid på måndagar. Ibland på andra sovmornar också eftersom jag inte klarar att stiga upp om ingen tvingar mig, men ALLTID på måndagar. Hopplöst igen.

Ja det var allt. Hoppas någon njöt at läsningen. Jag tror inte att jag njöt av att skriva det. Sjukt tråkigt. Nej nu gör min nacke ont och jag ska göra något vettigt. Som typ att dra ner på stan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback