Call me a mess. Call me wrong.

Jag visste att den här tiden skulle komma. Jag har till och med bevis på att jag visste att den här tiden skulle komma. Jag försökte dra ut på det men det är över nu. Så mycket för ovillkorligt existensberättigande. För det var så jag kallade det. Jag känner paniken välla fram för jag kan inte hitta den där svarta jävla boken. Den nämner iaf något om ett helt orelativt perspektiv som oftast inte går att sätta en benämning på. Den nämner också hur jag visste att när den här tiden kom skulle jag inte orka mer. Jag orkar inte förlora en gång till. Handlar det om att ha vara en dålig förlorare eller handlar det om att vara betydelsefull? Det vet jag inte än, men det jag vet är att allt var en lögn. Jag tar tillbaka allt för om du inte ska tala sanning så ska inte jag öppna mig heller. Ironin ligger i att allt du sa var en lögn var det enda som var sant. Så mycket för imagen. Så mycket för att låtsas tills det roliga har runnit ur. Någonting annat om att du också var en dålig förlorare. Det var nog sant, men skillnaden blir att du inte förlorar någonting. För det är vad jag alltid varit. Jag trodde inte du var som de. Jag trodde så mycket annat, men alla är en i mängden eller hur? Jag hade gärna varit precis som de. Jag hade också gärna varit född som någon helt annan här eller precis som jag men på en helt annan plats. Jag hade gärna varit sådär som man ska. Och det är lätt att vara någon annan när man är gömd långt ifrån, och jag vet att det är lätt att låtsas när man inte behöver se någon i ögonen. Det är lätt att vara någon annan när ingen vet hur man är. Jag vet nu. Jag har lärt mig nu. Eller egentligen så vet jag inget alls. Jag vet inte vem du är och jag vet inte vem du egentligen vill vara. Jag vet bara att du är fake precis p det där sättet som jag trodde du var annorlunda på. Jag vill inte att det ska finnas så här mycket att säga om dig men det gör det tydligen. Tillslut ska ändå även jag glömma bort allt. Jag vet att Agnes har rätt när hon säger att ingen är speciell. Jag vet att genom att citera rakt av så faller allt på sin plats. Du är inte speciell.

Men det, är inte jag heller.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

hallå, hur är det med dig egentligen? det kanske inte är detbästa att ta upp på bloggen, men ändå. alltså om det är något du vill prata om så äre bara att prata med mig! jag frukar att detta handlar om mig fast jag förstår inte riktigt om det gör det. förklara gärna isåfall.

2008-11-02 @ 16:52:31
URL: http://annakarlzon.blogg.se/
Postat av: My

"Jag hade gärna varit sådär som man ska."

Man ska inte vara på något sätt, man ska vara på sitt eget sätt, och det tycker jag att du är och jag tycker att du ska fortsätta med det.

Du är fett cool, Olivia.

2008-11-03 @ 15:15:36
URL: http://myjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback