Orlando // Sea World

Efter Universal och Disney hade vi den sista parken kvar på vår Orlando-vecka. Discovery Cove heter den och där skulle vi simma med delfiner, men vädret i Florida är extremt turbulent och det började åska ungefär varje eftermiddag = inte jättebra att simma i, så vi fick boka om till tre dagar senare. Tack och lov får man när man bokar detta äventyr inkluderat inträde till Sea Worlds andra parker två parker och första dagen hängde vi i vattenlandet och solade (tills det började åska igen) och andra dagen blev det Sea Worlds huvudpark med massor av djur <3 !! (ganska ok tidsfördriv/kompensation). 
 
Pappa haj dudududududududu, mamma haj dududududududu. Bra grej för Agnes med rullband genom hajakvariet pga hon älskar hajar!
 
De har även ett island med massor av pingviner men där hade vi inga kameror med oss :( men världens coolaste grej att se kan jag lova i alla fall. Om ni får chans att se pingviner irl take it. Pingviner är bäst.
 
Och massa andra bra djur. Vill verkligen jobba på Sea World om det är lika bra som det verkar. De jobbar även behind the scenes med att rädda djur som skadat sig i det vilda och tar hand om dem tills de kan släppas ut igen. Kanske har en karriär som djurskötare nånstans om man får göra sånt hela dagarna?
 
Och så lite späckhuggardans. Som såklart blev avbruten pga..... ja juste åska. 
 
I ösregnet sprang vi för att få som sista grej få se sperm whales, valrossar och isbjörn! Något jag längtade efter hela dagen, men väl där inne fanns inte ett spår efter någon isbjörn så jag frågade en skötare som berättade att den enda de haft dog några veckor tidigare, jahapp. 
 
Ja jag vet inte. Älskar ju djur mer än allt och vill helst att de inte ska behöva vara instängda alls, men det är så fantastiskt att få se dem också. Hoppas verkligen att de har det bra där inne. Next up: Delfiner! 
 

Kommentarer
Postat av: Ronja

"om det är så bra som det verkar" men åh har du inte sett dokumentären Blackfish:(:( handlar om späckhuggarna på sea world, hur de bor på trånga ytor, blir fråntagna sina barn och till sist blir knäppa och typ slaktar skötare.

menar dock inte som en peak till att ni var på sea world haha, hade också lätt åkt dit om jag fick chansen!! men sevärd dokumentär

Svar: Nej men nej vad tråkigt!! Vill verkligen att de ska må bra :( men det kanske bara är för mitt samvetes skull också som jag vill kunna rättfärdiga att jag gillar den typen av underhållning.. Såg just Scrubs när Elloits pojkvän jobbar på Sea World också och då är allting så himla fint och han är bästis med alla djuren. Vill ha ett sånt jobb..
Olivia

2014-11-05 @ 21:13:11
URL: http://ronjaengberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback