Det var du som sa det, såhär borde vi jämt ha det

Kameran har dragit iväg till Göteborg och kommer hem om ca en månad! Tills dess har jag plockat fram mina analoga kameror igen så när det är dags för framkallning har vi det att leva på. OCH TILLS DESS plockade jag fram lite mobilbilder (samt planerade in några framtida inlägg).
 
Här i björkarnas stad har det varit nästan sommar hela den senaste månaden och jag har varit ungefär så lycklig som jag bara kan bli. För de som inte vet är jag otroligt väderstyrd i humöret. Sol ute, sol i sinne typ. Här är en fantastisk och solig kväll när alla mina finaste och bästa förförfestade och sedan balkongförfestade och till sist drog på en av mina favoritplatser: origo.
 
Dagen efter inte lika nöjd längre med uppskrapat ansikte och borttappad plånbok.. 'men vad gör det? det är ju fortfarande sol!' tänkte jag och så gick jag och bakishängde, skvallrade om gårdagens erövranden och drack kaffe med mina bästa single ladies/partners in crime istället. Bland annat damen ovan. Vi såg även Her. Sjukaste filmen jag sett på länge. Fruktansvärt bra, (med varning för livs-/existentiell kris). Rekommenderas varmt!! 
 
Annan bra grej man äntligen kan göra: hänga på Hamrinsberget!!! 
 
Har även hängt mycket på Universitetet bara för att få spendera så mycket tid i solen med mina favoriter som möjligt. Läst böcker, pluggat körteori och allmänt stört mina vänner medans de varit duktiga studenter. Mirakulöst nog inte bränt mig än!
 
Och så har min vän i etern, bäste babe och ärkepajas, Filip 'Filzzor' Nilsson, fyllt 21 år! (För övrigt: hur fin bild?? erkänn att ni smälter). Han berättade samtidigt att han inte ätit tårta på 1,5 år eftersom "massa grädde"(?????). Blev självklart bestört och gjorde en fet, laktosfri gräddtårta. 
 
Är dock inte lika bra på att baka som min moster så överlät morsdagsfikat till henne. (För övrigt också asfin!!!! trots att hon bara är med en liten bit på kanten). Sen blev det matkoma overload för småttingarna.
 
Och det här var natten söndag till måndag när vi valvakade! Hejade fram alla utom rasisterna fast lite extra på F! såklart. Det blev en väldigt konstig blandning av känslor. Lite lycka och hopp - mycket ilska och besvikelse, förvirring, cynism. Tar nya tag, väcker Filip och peppar brännbollsyran en stund istället. Och här är det fortfarande sommar så nu ska jag pausa i Mammas Nya Kille och kila iväg på Båten. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback