Hemma hos

Till dig som inte varit här och hälsat på under de två månader jag och Victor bott i vår ståtliga tvåa tänkte jag säga: Välkommen hem till oss! 
 
Denna hylla delar av vardagsrummet och "datorhörnan". Här har Maja med stor omsorg färgsorterat våra böcker.

En världsbäst krukpojke och ugglan som är det enda väsentliga i vårat badrum. Jagade mycket och länge efter honom ska ni tro. 
 
 
En köksbänk som vi (jag) fortfarande funderar på vad vi ska göra för något med för att den ska passa in lite bättre och så en vägg under extrem ombyggnad. Tänkte fylla hela väggen med fulsnygga saker men just nu sitter där endast tre loppisfynd. På kylskåpet finns bara bra magneter, har förövigt precis kommit hem med tre till av Jan Stenmarkarna.
 
Barbaskön och Barbazoo delar av vår hylla över sängen. Inte så svårt att gissa vilken sida som är vems. Till vänster på fönsterbrädan står fortfarande mina smycken i en gammal fotokartong. Det enda i lägenheten som inte är uppackat ordentligt. Vet inte hur det ska bli med de stackarna.
 
Pikachu väntar troget tillsammans med fyrakronorsmattan vid balkongdörren då det fortfarande är rätt kallt på stengolvet utanför. (har dock lagt ditt en matta också obs). 
 
Och här har vi äntligen kunnat börja hänga på eftermiddagarna. Tror det kommer vara min favoritplats i sommar.
 
Det var det. Skulle gärna haft en mer bohem/vintage inredning eller vad vi nu ska kalla det, men jag jobbar på det. Nästa steg är nog lite fler växter. Resten får komma med tiden... och pengarna. Tills vidare kompanjoner.

Kommentarer
Postat av: Ronja

åh när man hittar sig själv på folks kylskåp<3

2013-04-15 @ 00:01:03
URL: http://ronjaengberg.blogg.se
Postat av: Pegah

Åh så fint ni har det! Balkong med soltimmar är ju oslagbart!

Svar: Tack :D Du borde hälsa på när du kommer hem (om du någonsin gör det) + du borde ta tag i bloggandet och köra rundvandring hos dig!!
Olivia

2013-05-09 @ 13:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback