Which came first music or the misery?

Hittade den här hos Sanni. Kände ett behov av att göra den. Blev påmind av bra grejer. Fint.

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Ja exakt nyss kirrade jag Håkan Hellströms nya platta och skulle gärna vilja säga att det kommer bli den, men det är inte sant. Är helt sjukt besviken, så jag får väl kämpa på med det HÄR.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Hope Dies Last - Mark Erelli är riktigt sådär gråtfin.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
HATAR Kid Cudis Day 'n' nite

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
The Used är lika fruktansvärt bra nu som för 5 år sen. Blir aldrig less.

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR TRETTON
Var galen i Fall Out Boy och Yellowcard.

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FJORTON
Endast och bara My Chemical Romance ekade i mina hörlurar skulle jag tro. Den där "Jag är svår och deras texter säger så mycket om mitt liv".

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FEMTON
Det var då jag började upptäcka Umeås livescen, så det blev Industri, Industri och Industri!

DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR SEXTON
Markus Krunegård.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
The Parlotones måste jag väl säga då.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Regina Spektor alla gånger.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Howlin' Pelle Almqvist i The Hives har ju en röst som inte direkt är att leka med.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Ska jag vara så klyschig att jag säger rock? Ja jag är nog det.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Fratellis, Libertines eller någon annan brittindie.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Bob Dylan eller min Melankoli(k)

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
Alla gånger lite för spontant för att jag ska kunna svara något konkret på det.

VAD LYSSNAR DINA FÖRÄLDRAR PÅ?
Min pappa har störtskön musiksmak och lyssnar på ungefär samma musik som jag samt lite hårdrock. Mamma lyssnar i princip aldrig på musik, men är väl ett Bowie-fan.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Är så tråkig att jag tycker det är roligt att lyssna på Food Chain när jag lagar mat.

SENASTE KONSERTEN?
MaryJet tror jag nog det var.

BÄSTA KONSERTEN?
Bullet for my valentine eller Kent i sommar, eller kanske The Hives 09, eller alla Markus Krunegård... eller...

VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Enligt Lastfm är topartist de senaste sju dagarna Panic! at the disco, men jag vet inte riktigt om jag tror det stämmer.

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Nej inte alls.

EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA TJEJKOMPIS
Ingenting är vettigt 03:30 - Agnes direkt
Rape Me - Allt med Nirvana egentligen är Agnes Junior
Det är nog bara de två som jag direkt kopplar med någon musik.

EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA KILLKOMPIS
Eftersom Nils är den eviga musikskickaren så finns det ganska mycket som jag kopplar till honom, men allt som är lite sådär småkonstigt är Nils. Och sen kan man faktiskt inte höra en John Legend-låt utan att det är han.

EN LÅT SOM DU LYSSNAR PÅ NÄR DU ÅKER BUSS/BIL
Du sätter man på shuffle och hoppas på det bästa.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Kan tycka att det är rätt fint. Särskilt om det bara är pianon. Just nu är jag lite lost på En morgon i Juni med Nutid.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Ibland klickar jag fram några franska låtar, hade en lista med sådant förut.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
På tal om både fransmän och pianon... Comptine D'un Autre Été L'aprés-Midi från Amelie from Montmartre är galet fin.

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
http://www.youtube.com/watch?v=oQ_Nf7yGxbc


Kommentarer
Postat av: Sanni

sv: men jag kan koppla bort all reklam på spotify utan att tänka på det, FÖRUTOM just den reklamen...

2010-10-14 @ 10:01:59
URL: http://sannibananni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback