Om något vackert

Ibland går man runt och önskar sig saker. Man skulle till exempel kunna önska sig en ny gitarr, en vacker pojke inflätad i slutet av sina fingertoppar, eller fred på jorden. Jag, jag önskar just i detta nu att jag fick vara platinablond, ha lösognfransar varje dag, ha smala långa ben, en perfekt klippt lugg, ett vackert leende, en fin profil. Jag önskar att jag var vacker. En av de vackraste flickor jag vet heter Shelley Mulshine. Tänk om man fick ha ett så underbart fint namn. Tänk om man fick vara halvamerikan. Tänk om man fick vara 18 år och ramla runt i stockholm.



En annan vacker flicka det är Emma. Emma klär bra i 50-, 60-, och 70-talsklännigar. Emma klär bra i vintage.
Det skulle jag också vilja göra. Jag skulle vilja vara honungsblond och korthårig och passa i det. Jag skulle vilja kunna sminka Twiggyögon utan att se ut som endast ett emo. Jag skulle vilja kunna bära upp rosetter och broscher utan att det ser påklistrat ut. Jag skulle vilja vara kreativ. Jag skulle vilja kunna bära upp sailorklänningar och röda strumpbyxor.

 

Men inget av det här kan jag. Det är väl så att man alltid önskar sig det man inte kan få? Det har jag i alla fall påstått i ett tal en gång. Det jag minst av allt vill just nu är att vara kort, asiat, svarthårig, och .. ja.. nej det tar vi inte nu. Men vad ska man göra så säg? Ingenting, och jag vet inte varför jag svammlar om det här nu. Jag är väl bara lite väl inne i mina tankar idag.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Men du är Olivia och du är bra precis som du är :)

2009-11-04 @ 07:57:04
URL: http://aamaandaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och alla vi blonda fjunisar tycker vi ser så urblekta ut och drömmer om tjockt fint mörkt eller svart hår och vackra fina drag som dina :-) Och alla långa tjejer går dubbelvikta för att se lite kortare ut ...

2009-11-04 @ 11:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback