Uppcon.09

Ja nu är min ledighet slut. Jag är hemma och kry. Nej kry är jag nog inte eftersom jag inte ids gå till skolan idag eftersmo jag lever i ett moln. Idag är mina ögonlock dessutom uppsvällda för första gången på aslänge, men det var inte vad det skulle handla om. Nog om det.

Efter en halvtimme buss till Vännes, 2 timmars väntan på tågstationen, ytterligare en halvtimme utanför i kylan, 9 timmar tåg och slutligen 2 timmars pormenad hamnade jag, Henrik och Michelle tillslut slitna och trötta på Scandic Uppsala Nord. Det blev några turer till Mcdonals under resan eftersom Henrik inte fick tugga och inte heller dricka varmt eftersom han piercat tungan (NANANANA). Han levde i princip på milkshake och coca-cola.

På själva konventet har vi hunnit med lots of shoppande, Lolita-modevisning, konsert med YMCK, filmen Kamikaze Girls och ja.. ännu mera shopping. Eftersom vi failade lite kom vi inte in på varken Cosplaytävlingen, grupptävlingen eller AMV-tävlingen. Det var rätt synd men man får väl dega internet i efterhand istället. Jaja jag har haft det najs och det är det som räknas eller hur? Bilder vare också.




1. Random tös framför ritade lite fint tyckte jag haha
2. Crowded i stora salen
3. Modevisning
4. Modevisning, Kawaii nee?
5. Ljusfläckarna var kameror
6. Tak
7. Michelle & Henke
8. Tak
9. Ett perfekt avslut, OISHI!
10. Tågstationen

Det man direkt inser när man kommer hem till Umeå är hur mycket man hatar den här jävla stan. Nej jag hatar situationen här. Jag försökte hitta en bättre synonym där, men lyckades inte. Jag hatar det mesta med att vara här. Något jag inte hatar är dock Industri Royal. Hamnis till helgen!! Resten av Umeå-jävla-skit-stad kan dö :D. Jag uppskattade grymt mycket att få vara borta härifrån en hel helg. Det var det bästa jag har gjort på länge.

Allt jag har att säga är tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback