Orlando // Discovery Cove

Så var det då Discovery Cove. En liten isolerad oas med all-inclusive. Det är som en minicharter mitt i Orlando med egna, (artificiella) stränder, en mil fors, uttrar, små apor osv.
 
Även här fanns hajar. De hade också stingrockor och exotiska fiskar i kallvattenpoolen som man fick bada med. Jag vågade dock inte klappa rockorna vilket vissa andra gjorde. Hajarna fick man inte röra av uppenbara skäl.
 
Sen hade de även en tid på dagen när de tog fram upp till tre djur och visade upp. Djur som alltså inte är en del av parkerna utan på något vis bor hos Sea Worlds andra faciliteter där de tar hand om dem. Här är ett bältdjur.
 
En pyttepytteliten uggla som verkligen inte ville sitta still utan hellre jaga ljud i buskarna. 
 
Och denna lilla kinkajou. Gudomligt gulligt!! Första dagen vi var där hade de även en sengångare med sig men då hade jag tyvärr ingen kamera sorgligt nog. (Missar tydligen att ha den med mig för alla de bästa djuren?) Jag kan dock lova att den var helt underbar.
 
Här kunde man sitta och hänga i poolen. Ta några bärs (all-inclusive ily) eller typ en frozen (nähä?) mangodrink.
 
Sen hade de även ett fågelhus i tre delar med alla möjliga typer av fåglar man kan tänka sig.
 
Den här damen kan ni numera kalla fågeltjusaren. Själv gick jag mest runt och var rädd för att få fågelbajs på mig :'))).
 
Men sen var det äntligen dags för höjdpunkten! Simma med delfiner!! De var helt fantastiska. Tycker de är rätt lika hundar (till beteendet då, inte utseende). Och starka! Vi fick åka en bit, posa lite, hjälpa med att utföra trick, klappa osv....
 
och pussas! Helt klart en av de bästa sakerna jag gjort. Ta chansen om ni får den.

Kommentarer
Postat av: Ida

ååååååååååååååh!! jag vill också simma med delfiner!! så jävla coolt! //mvh tjej 7 år

2014-11-10 @ 18:10:25
URL: http://iidasanden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback