London del 3

Tisdag var vår sista dag i London och vi bestämde oss för att åka bort till Themsen/tursitstråket #1 bara för att man måste. 
 
Jag och Ben.
 
Maja och Ben.
 
Ben.
 
Och så traskade vi vidare längs med flodkanten tills vi kom hela vägen bort till Milleniumbron + Tate Modern.
 
Ett pengaträd,
 
ett pussel,
 
Rysk propaganda,
 
och en och annan Picasso + en Monet hann vi se.
 
Sedan träffade vi dessa tyska skolpojkar (vem åker på klassresa till London dock?!!?) och bytte lite fototips med herrn närmast (minns tyvärr inte vad någon av dem hette, sa de det?) som var mycket intresserad av min kamera. Han lärde mig faktiskt några mycket bra hemlisar som jag har varit så tacksam över i efterhand och jag förklarade lite om vitbalans och panorering bland annat, så när hans kompis såg ut som att han ville kräkas av uttråkning sa vi tack och bock.
 
Och gick för att äta lunch istället. Ceasarsalladen är för övrigt denna resas bästa matbild så ni vet. Maja tyckte hennes soppa var god även om det inte ser så ut.
 
Sen skyndade vi oss tillbaka till Brick Lane nu när marknaderna stängt och turisterna försvunnit igen och mötte denna bekanta tös. Sprang in och ut på Blitz + Beyond retro och sen skyndade vi ännu mer tillbaka till vårt hostel för att hämta väskor och åka in till Kings cross.
 
För att ta tåget till andra sidan engelska kanalen. Goodbye London, Bonjour Paris! 

Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

En av Europas snyggaste städer.

Svar: Snygg och snygg vet jag inte om jag tycker. Fulsnygg i så fall, lite ruffig, men definitivt den bästa ändå.
Olivia

2013-08-22 @ 14:45:44
URL: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback