What we saw from the cheap seats


Idag mina kära vänner är en underbar dag. Det är nämligen officiell release för Regina Spektors nya album What we saw from the cheap seats! Med tanke på hur mycket jag älskade det senaste albumet Far (köpte den till och med på CD. Hur ofta gör man sånt liksom?) (och för att hon allmänt är en fantastisk artist) har mina förväntningar varit skyhöga.

Albumet innehåller en bladning av nya låtar och de första studioinspelningarna av gamla live-låtar, och eftersom albumet bara är 11 låtar långt är jag redan lite besviken på att det är så lite nytt matrial efter 3 år, men kvalité före kvantitet visst? Så detta är min pluggmusik idag. Eller bland annat pluggmusik säger vi.

Om jag ska tycka något hittills är det lite väl balladigt. Jag hade förväntat mig lite mer upptempo i stil med ungefär The Calculation, men jag tror det kräver några fler genomlyssningar innan jag kan yttra mig helt om detta. Jag ska låta albumet sjunka in. (Jag hade även tänkt skriva att det är lite normalare än det brukar och så snubblade jag på två låtar i rad som är helt jävla nuts. Sådärja!)

Trots mina kommentarer så är det ju ändå bra liksom. Som att Regina Spektor kan vara dålig... Dock mer mysmusik än att skrika med i sommarfeeling. Det är de gamla låtarna på albumet som står för det som är lite mer tempo. Min favoritlåt just nu måste bli How.

Tycker för övrigt att detta inlägg på sina ställen låter mer som en vetenskapligt redogörande, analyserande uppsats än en musikrescenssion... Skolan går mig åt huvudet. Nu ska jag sluta pausblogga och återgå till pluggandet.

Tracklisting:
1. "Small Town Moon" 3:02
2. "Oh Marcello" 2:38
3. "Don’t Leave Me (Ne me quitte pas)" 3:39
4. "Firewood" 4:55
5. "Patron Saint" 3:40
6. "How" 4:48
7. "All the Rowboats" 3:34
8. "Ballad of a Politician" 2:13
9. "Open" 4:30
10. "The Party" 2:28
11. "Jessica" 1:44


Kommentarer
Postat av: KAN DEE ▲

svar: jag måste bara få säga tusen tack för din fina och värmande kommentar. det känns skönt att få pepp! jag blev verkligen jätteglad så tusen tack! massa varma kramar från mig!

2012-05-29 @ 11:30:24
URL: http://kandees.com
Postat av: Nils

https://lh5.googleusercontent.com/-w-qN2NQ21pU/T5AU262Nj3I/AAAAAAAABsY/7yMAEpOLiQo/s800/1319040994996.gif Detta hade jag missat (!)

2012-05-29 @ 16:36:30
Postat av: whatiwear

Hi there,



Nice blog. We love it.

We’ve been taking note of your style and we've come to be wonderfully addicted to it.

We'd like to invite you as our 1st group of fashionista to join WhatIWear in a conquest to inspire the world,changing one wardrobe at a time.



Click HERE to become a member - www.whatiwear.com

Or check our blog at blog.whatiwear.com



--

Here are some members who have already joined us.

Anastasia Siantar - brownplatform.com

Andree Judd - avantgardien.tumblr.com

Willabell Ong - paledivision.blogspot.com

Marie Hamm - themavenpost.blogpost.com

Paris & London - themadtwins.blogspot.com

Alyssa Lau - theordinarypeoples.blogspot.com

Nadine Drexler - whengreengrasswasyellowonpictures.com

White Lace - whitelace.ro

Becka Häggblom - sunshineinnorth.blogspot.com

Michalina Z - stook-pook.blogspot.com

Jessica C - westmountfashionista.com

Claradevi Handriatmadja - luce-dale.com

2012-05-30 @ 09:46:24
URL: http://whatiwear.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback