They take up space but still nothing's wasted


Dagen är kommen. Vulnerable är här! och FYFAN VAD JÄVLA BRA!!

Det har gått 10 år sedan det självbetitlade debutalbumet och trots att The Used tydligt använder sig av nya stilar och experimenterar med ljud som aldrig tidigare lyckas de alltid hålla sig kvar i sina rötter. Det är ett perfekt exempel på ett band som alltid kommer att minnas var de kommer ifrån trots att de precis som alla andra hittar nya sound och förnyar sig. Hur till exempel The Used och dupstep kan gå ihop kommer jag aldrig att förstå, men det FUNKAR. Låten Shine låter nästan som en popdänga i både text, uppbyggnad och sound, men ändå inte alls! Jag är så imponerad hur de om och om igen lyckas bryta normerna. Jag kommer alltid att älska The Used. Alltid.

Nu går jag bara och väntar på att vinylen jag förhandsbokade för några veckor sedan ska trilla ner som ett brev på posten.

Favoritspår såhär långt:
  • Kiss it goodbye
  • Now that you're dead
  • Hands and faces

 

Jaja gå och lyssna nu.


Kommentarer
Postat av: Amanda

LYSSNAT NU. GOD. FREAKIN. DAMN!!

2012-03-26 @ 23:18:36
URL: http://maandy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback