Plugg och mat

Trots alla våra försök till konstruktiv kritik och åtskilliga besök hos båda lärare och rektorer står vi nu här med löften som inte infiriats och en kurs som från början verkade vara en av de bästa under hela min skolgång men som jag nu helt tappat entusiasmen för. Jag försöker verkligen plugga inför provet imorgon, men trots det är klockan runt 00 och jag känner ingen form utav motivation över huvud taget till att bli klar med detta. Det här har hänt allt för många gånger under min skoltid, och jag är så himla besviken.

När jag inte pluggar eller klagar tittar jag på olika matbloggar. Det finns så himla dåliga matbloggar från Sverige. De flesta handlar om bakning, vilket jag inte är det minsta intresserad av, och resten blandar vardag och mat på samma ställe, vilket jag inte tycker duger för att nischa sig som en matblogg. Den enda jag ibland kikat in på är Karin och Ebbas Ultimat, men den består endast av vegetarisk mat och uppdateras allt för sällan. Idag gick jag igenom lite och hittade i alla fall två stycken värda att följa. Salt & peppar och Jennys matblogg.

Visste ni att det är en av mina stora drömmar att driva en matblogg när jag flyttat ut och skaffat eget kök? Det skulle vara så himla roligt. Jag tycker att det blir så mycket godare när man gjort maten själv från grunden och inte äter halvfabrikat (säger jag som är stolt anhängare av Mississippi Belle's Macaroni and cheese), och om jag bara fick mig ett eget kök med mina egna råvaror skulle jag säkert kunna skapa underverk till slut. Jag behöver jobba på mina egna villkor.

Några saker i matväg som gör mig "konstig"
  • Jag är inte särskilt förtjust i choklad (exkl. vit). Särskilt lysmelk och nougat är ju vidrigt!!!
  • Avskyr mjölk (dessa två går dock väldigt bra tillsammans av någon anledning).
  • Avgudar INTE tacos. Tacos är matens svar på mjukisbyxor för mig. Tråkigt!!
  • Hatar curry. Alltså HATAR CURRY!!!
  • Allmänt negativt inställd till chili och stark mat.
  • Ogillar grillat. Jag tycker om konceptet grillning för att det är somrigt och mysigt, men varför lägga en kolsmak och bränd hinna på all sin mat när man kan göra den i ugn? Kol är inte gott!
Detta kommer ni alltså inte få läsa om i min framtida matblogg, men nu får det vara nog med nattsvammel för mig idag. Adjö.

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller helt med dig om tacos, otrolig tråkigt. Och det går ju inte att äta en tacos utan att den går sönder, så varför ens ha den i det jävla brödet?

2012-04-04 @ 08:38:11
Postat av: Vicky

Men hallå? Mammas currysås till kycklingen ???

2012-04-05 @ 08:43:08
URL: http://vickevick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback