Londonmaten


Här sitter vi på en liten pizzeria i Carnaby. Jag tycker att det är oerhört synd att vi åt lunch där istället för middag. För tydligen hade de live-jazz där på kvällarna.






Här åt jag tidernas godaste pizza. Bara färska råvaror typ champinjoner, spenat och de sötaste paprikastrimlorna någonsin. Så himla god! Översta bilden är vitlöksbröd fast på pizzadeg. Fantastiskt. Om någon minns/vet vad denna pizzeria heter så please tell me.


Vi åt också fish & chips mest för att man måste på en av tidernas konstigaste pubar nära Liverpool street. Det var en sportpub vars enda kundkrets var gubbar i 50-årsåldern iklädda kostym som spelade på spelmaskiner. Dessutom hade de en pool i källaren och hela lokalen luktade klor.






Och här äter vi en mycket välplanerad brunch på The Breakfast Club Soho. Maten såg fantastisk ut och smakade rätt bra också. Dock var personalen, helt motsatt all brittisk mentalitet vi upplevt, var fruktansvärt otrevlig. Det förstörde hela min förmiddag att gå runt och gå förbannad på det. Om ni ska gå på The Breakfast Club välj någon av de som ligger i östra London istället.


På flygplatsen på väg hem åt vi på Giraffe och jag lovar er, jag och Maja åt tidernas godaste getostmackor. Hela lokalen var otroligt mysig och välinredd. Dessutom serverades maten på något liknande skärbrädor i trä.


Medan vi väntade på maten såg vi ett berg till burgare och undrade vem tusan som beställer något så gigantiskt till lunch. Det visade sig såklart att det var Amandas kycklingmacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback