The Dream Machine







Igår slog jag äntligen till. Har ni hört talas om The Dream Machine? Jag som älskar point 'n' click upptäckte för ca ett år sedan detta fantastiska spel som två svenska grabbar tillverkat helt utav lera och kartong. Storyn är dessutom något av det mest unika jag har sett i mitt liv. Den centrar runt Victor Neff som tillsammans med sin flickvän flyttar in en ny lägenhet. Något verkar dock vara skumt med värden till huset, och Victor upptäcker snart en obehaglig hemlighet i byggnadens källare. För att få tillgång till hela spelet krävs en liten slant som jag alltså betalade in igår. Det tredje utav fem kapitel betatestas i veckan och förväntas finnas tillgängligt under den kommande månaden. Att prova på och spela första kapitlet är däremot helt gratis. Det är snyggt, välarbetat, kreativt, spännande och otroligt imponerande. Så kika in på The Dream Machine's hemsida NU.

Kommentarer
Postat av: M*

- :)!

2011-10-06 @ 14:41:40
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback