Håll det där för dig själv och ditt usla liv

Just nu känns det som att exakt alla runt mig mår dåligt. Ja alla mår dåligt och alla mår skit. Jag försöker bäst jag kan att stå lite på jorden, och hjälpa till där möjligt, men nu börjar alla andras olycka ta kol på mig. Jag kan inte bära alla andras deras problem längre. Jag känner mig så fruktansvärt hjälplös och stressad, men kan ändå inte riktigt låta bli. Så igår kom jag och Victor lite överens om att jag ska fokusera på mig själv ett tag innan jag bryter ihop helt. Det kändes bra.

Så idag börjar vi vår traditionella samhällsmåndag med ett nytt ämne. Vi ska undersöka och lösa VÄRLDENS sociala problem. Bland annat såg vi dokumentärer om trafficking och könsstympning. Jag vill göra något. Jag vill göra något nu! Men jag vet inte vad. Vad kan man göra med en begränsad ekonomi och utan möjlighet att omlokalisera sig? Om någon har svar på det får ni gärna berätta nu. Jag begravde mig i min säng och hatade världen istället.

För övrigt hittade jag den här på Tumblr igår:

Jag blev så fruktansvärt jävla förbannad. Ja jag vet att man fokuserar helt på sig själv när man mår dåligt och tycker att ingen förstår, men tror folk på riktigt att det är såhär? Jag brukar säga att alla har rätt att vara ledsna ibland för att allas problem är relativa till ens situation. Men denna självcentreringen... Ska man istället relatera till "other people" får man väl fan göra det rätt! Kom ner på jorden och få lite jävla perspektiv. När ni fått era genitalier sönderskurna, varit barnsoldater, och blivit sålda på bordeller mot er vilja då fan kan ni ha problem jämfört med "other people".

Klart det finns folk som har det jobbigt ändå. Våltäkter och misshandel och diverse jobbiga saker förekommer överallt, men majoriteten av alla jävla "deprimerade" tonåringar har fan inte rätt att må dåligt. Och tar ni åt er av detta har jag troligen rätt också. Jag känner själv att jag knappt har rätt att vara arg på det här. Men jag är arg. Detta är inte en bra dag.

/this has been a wall of text

Kommentarer
Postat av: Joakim

Haha jag ska nog sluta klaga;p

2011-11-29 @ 01:45:31
Postat av: haidisblog ▲

Hoppas du har en trevlig onsdag, hihi! :D

2011-11-30 @ 14:51:30
URL: http://haidisblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback