Bryssel dag 2 del 1

Vår andra dag i Bryssel har jag ca 150 bilder från, medan de andra dagarna har fått kanske 3-5 var. Jag tror att jag måste dela upp den andra dagen i några delar. Jag vet inte riktigt hur många än, men det lär vi väl se.


Vi gick himla mycket. I Bryssel var det förövrigt jättehöst. Alla parker var ett enda stort lövtäcke.


Ibland stannade vi och tittade på diverse saker. Eller jag ska inte säga vi. Jag har ingen aning om vem denna man är. Jag brydde mig inte så mycket.


Ah det här var ju en väldigt usel bild, men löv som sagt, och hunden är väl fin.






Sedan gick vi på ett militärmuseum. Jag vet inte hur intressant ni tycker det är med Belgisk krigshistoria. Jag kan dock säga för min egen del att det inte är så intressant att veta vilka plan som kraschade i just Belgien under andra världskriget.


Men man fick göra kul saker som att gå in i ett stridsplan.


Och så hade de roliga affischer.


Sedan gick vi för att äta lunch. Detta är enligt våra lärare "världens bästa pommes frites". De var helt okej, i ca 30 sekunder, sedan hatade vi pommes. Att det finns något som kan förstöra något så underbart, sig själv, förbluffar mig.


Så gick vi på vårt första studiebesök. Europaparlamentet var första anhalt och detta är Plenum, eller Plenissalen. Plenissalen passar mig bra eftersom jag har omogen penishumor.

Det här är väl ungefär mitten på dagen. Jag tror vi stannar där. På återseende Bryssel. Detta blir kanske inte helt kronologiskt eftersom jag har ganska mycket kvar från museumet och diverse vandringar (typ hus) kvar som jag alternativt vill visa, men let's just swing with it. För övrigt vet jag att det är lite tråkigt att jag inte har så mycket bilder på människor, men jag ser fotograferandet ur ett mindre turistigt perspektiv, så istället för "nu ska vi komma ihåg hur du såg ut när du satt här, bildbevis!" så tänker jag att dessa människor kan jag se varje dag hemma, men inte själva platserna osv. Ja det var det nu ska jag återgå till mitt liv.

Kommentarer
Postat av: agnes,

hata pommes frites????? är i chock

2011-11-19 @ 13:24:47
URL: http://agnesbringlov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback