tvåtusenelva

Har knåpat ihop en årsresumé såhär nyårsafton till ära. Nu är det rejäl Wall of text-varning här. Det här kan vara det längsta inlägg jag någonsin gjort och det längsta ni någonsin läst. Detta är en årsresumé och det hinner hända ganska mycket på ett år. Alla ni som klagar på att jag bloggar för sällan kan ju läsa några punkt om dagen framöver. Kanske det mest "det här har jag gjort"-iga inlägg på min blogg so far. Så detta var mitt 2011. Lycka till med nästa år allesammans.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Började måla graffiti, spelade Skyrim, såg The Strokes och Bob Dylan, drack Varm och kall (<3), var i Sävar. Detta kändes som ganska oväsentliga saker, men det får duga sådär. Jag kommer inte på något stort. Jag kanske inte gör drastiska förändringar helt enkelt.


Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?

Tror mitt nyårslöfte var samma som de senaste typ 4 åren: "Läsa ut Something incredible this way comes" som alltså är en biografi om My Chemical Romance. Det har fortfarande inte hänt och jag ger upp det nu. Trots att det visat sig att jag inte är så duktig på att hålla mina löften ska jag försöka rejält i år. Jag har en hel lista med personliga löften, men sammafattningsvis kan vi säga att de innbär att leva ett sundare liv och stärka självkänslan.

 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Konstig fråga. Nej. Alltså förlåt mig för detta, men jag skulle troligen inte vara vän med en sådan människa. Om det var någon i min egen ålder alltså, vilket mina vänner tenderar att vara. Det är klart att en del kanske har det som högsta dröm att skaffa barn, men jag kan inte undgå att tycka att det är fruktansvärt ansvarslöst att göra något sådant. Försöker att inte generalisera, men jag har svårt att låta bli. Samt hur kul är det att i den här åldern vara kompis med någon som skurit ned sin frihet så pass mycket? De måste i så fall välja på att vara en tråkig kompis eller en dålig förälder. Vet att det säkert är ett par här som har föräldrar som födde er tidigt och så vidare. Fine, låt oss alla vara nöjda med att jag inte är polare med dem bara.


Dog någon som stod dig nära?
Min mormors moster dog nyligen. Hon var kanske närmare mig än vad jag var henne på något vis, men lite tråkigt ändå. Jag vill se det som att hon förtjänade att dö. Lät ju hemskt men jag menar på ett positivt sätt såklart. Hon förtjänade den vilan.


Vilka länder besökte du?
Åkte till Belgien med kurspaketet Internationella relationer och traskade runt i EU-parlamentet. And that's it. Så himla sorgligt. Trots det var det en väldigt bra resa ändå i slutändan. Hade velat se världen, men man ska vara glad för det man får ändå.

 


Är det något du saknat i år som du vill ha nästa år?
Jag kan tänka mig att vara lite mer social och skaffa fler vänner, men samtidigt är jag nöjd med de jag har så har inte saknat det direkt. Sedan har jag saknat trygghetskänsla och självkänsla, och det vill jag väldigt gärna ha. Ska som sagt jobba på det, så here's to a brand new 2012.

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag skaffar nya hatobjekt varje månad, så det blir svårt. Jag är en hatfull människa. Samtidigt slutar jag också hata folk relativt snabbt igen och nonchalerar dem istället. Just nu hatar jag bara en person, och vill inte hänga ut en enskild stackars idiot till individ som inte gjort mig något egentligen :(.

 

Sedan hatar jag nästan all mänsklig existens, men det är inget nytt. Nu pratar vi inte enskilda individer, utan mänskligheten i allmänhet eftersom den är hopplös.


Vilket datum från i år kommer du alltid minnas, och varför?

När Victor kallade mig för "min flickvän" första gången för det var så jävla bra. I och för sig var han just då så fruktansvärt packad som jag aldrig sett honom, men jag brukar tycka att det är lite finare så. Till exempel så älskar jag när folk fylleringer mig. Det är lite jobbigt, men mest otroligt smickrande. När man är impuls.

 

 

Vad var din största framgång?
Skaffade ett riktigt jobb och hade/har mer pengar än jag någonsin ägt förut. Har man endast levt på studiebidrag (och diverse sommarjobbslöner som substitut) som mest i sitt liv är det ganska stor skillnad.

Största misstaget?
Jag har gjort så himla många misstag. Särskilt i början av året. Men en av mina bästa egenskaper (ödmjuk som jag är måste jag ursäkta min bristande ödmjukhet) är att jag har väldigt lätt för att gå vidare. Det som är i det förflutna kan gärna få stanna där om ni tillåter.


Bästa köpet?

Köpte en tv. Alltså en egen tv. Bara impulsåkte till Mediamarkt och köpte en tv. Att jag kunde göra det. Den har varit min bästa vän också. Älskar min tv.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Crewet brukar göra mig otroligt glad. Vi är så himla olika men passar så bra ihop. Det bästa av alla världar i ett gäng.

 



Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om detta år?

Earthquake - The Used

Så får du mig ändå - Emil Jensen

Allt med The Strokes.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. Fast ändå på ett positivt sätt, vilket är väldigt diffust att säga, men så är det. Man kan liksom vara ledsen på ett bra sätt, eller av bra anledningar snarare. För att man har så himla mycket som man bryr sig tillräckligt mycket om för att bli sårad av. Så gladare i överlag.


Vad önskar du att du gjort mer?

Rest. Den enda utomlandsresan som gjordes var till Bryssel och det var på skolans initiativ. Alla de där planerna vi hade, varför blev de aldrig av? Varför engagerade jag mig inte mer?


Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt och gråtit för det gör man alltid för mycket, samt gått på Five. Tur att jag har blivit resonlig till slut och inte går dit längre. Five alltså... vilket jävla stolpskott till ställe.


Hur tillbringar du nyår?
Tänkte smyga ner på gatan brevid och äta middag hos Johan med bra folk (och förhoppningsvis god mat?) och sedan slira vidare upp till gamla goa Carls-trakterna och festa in det nya året. Taggen som lekt kurragömma med mig börjar sakta ge upp sitt gömställe och satsar på ett dunkningsförsök, men jag är honom i hälarna.

Hur många one night stands?
Det beror lite på hur man räknar. Varför ska man ens svara på det här? Ni vill inte veta. Jag vill inte veta. Om man svarar för lite så är man pryd/foreveralone, och om man svarar för mycket är man slampa. Inte för att jag egentligen är särskilt pryd och egentligen skulle kunna svara på den här frågan tänker jag låta bli för att den är idiotisk, förutom det här svaret såklart. Ville uttrycka det.


Favoritprogram på TV?
Breaking News kanske. Jag har verkligen inte tittat mycket på tv. Om vi får räkna att jag laddar hem serier så älskar jag True Blood och Dexter för evigt. Annars är det soft att slötitta på Regular Show eller Adventure Time.

 

Något du önskade dig och fick?
Ett teleobjektiv som jag velat ha så stört länge. Fick gå min första fotokurs någonsin.

 

Bästa boken du läste i år?
Jag har läst så himla få böcker på senaste tiden, och när jag väl har läst har jag påbörjat böcker jag aldrig avslutat. Just nu har jag kanske 4 på gång som jag inte gett upp än. Bäst av dem hittils tror jag är Hej! Mitt namn var Elton Persson av allas vår "Yeah Yeah Wow Wow"-Martin, en bok som jag var så himla skeptisk till i början men är så himla bra skriven.

 

I julklapp fick jag mig Kriget är slut av Morgan Alling. Jag gillar självbiografier, och önskade mig den för att jag blev gråtfärdig bara av att läsa texten på baksidan av omslaget. Den kommer nog också vara himla bra tror jag.


Största musikaliska upptäckten?

Även fast jag lyssnat på Happiness is Overrated sedan '09 skulle jag ändå vilja säga att jag på riktigt upptäckte The Airborne Toxic Event i år. Det känns verkligen som att de fångat allt jag någonsin skulle vilja säga. DE ÄR SÅ JÄVLA BRA OKEJ. Om jag någonsin får se dem live kommer jag att kollapsa av lycka. Om någon känner för att fullända mitt liv är de och The Used receptet.

 

Hur skulle du beskriva din stil i år?
Någonstans mellan stilsäkert och katastrof. Det är en svårt balansgång. Jag har älskat allt ifrån nitade kavajer till bikbok-tishor med flaggor på. Just nu tror jag att jag hittat rätt i alla fall. Säga vad man vill om vinter, men inomhus-kläder i vinteranda är ju bäst.

 

 


Något du önskade dig men inte fick?

Önskar mig en Canon eos 5d mark II nästan hela tiden, men den blir aldrig min. Om vi nu ska vara materiella alltså, och det ska vi nog. Ska önska mig den varje dag tills jag dör (eller får den).

 

Jo juste. Har önskat att kunna åka iväg bara sådär och volontärarbeta någonstans. Jag vet att Alice gjorde just det och att det faktiskt är möjligt, men Alice är otrolig och i en klass för sig själv. Jag skulle nog inte lyckas organisera något sådant själv innan jag studerat klart.

 

Vem saknade du?
Den senare delen av året har jag saknat Nils. Att ha glidit ifrån en av sina bästa vänner så mycket är tragiskt. Bästa vänner är något jag alltid har haft en tendens att tappa. Det blir alltid så, varför blir det alltid så? Insåg detta för någon dag sedan och började ta tag i det. Jag ska bättra mig!


Vad gjorde du på din födelsedag?
Såg mitt livs mest exklusiva spelning med Caotico i mitt rum med mina närmaste, drack öl och dansade på Five.

 


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer stabila östrogennivåer kanske. Det är nog det värsta, att må så fruktansvärt dåligt som jag periodvis har gjort detta år och inte veta om det är för att man verkligen mår dåligt eller om det är för att hormonbalansen hamnat ur fas på grund av p-piller osv. Ovissheten är nästan jobbigare än själva humöret i sig.


Årets bästa film?

Den bästa jag såg i år var nog Amelie från Montmartre. Varför väntade jag så himla länge med att se den?

Den bästa som kom ut var kanske J'ai tué ma mère eller något sådant.


Vilka kändisar var du mest sugen på?
Jared Leto, Miranda Kerr och Skin Diamond. Alltså jag vet att det är extremt mot normen att skriva en porrstjärna (eller "Erotisk modell" som hon kallar det), men hallå. Vad spelar hennes yrke för roll egentligen? Den tjejen är perfektion. Här är hennes tumblr :]. De andra två tar jag för givet att ni vet vilka det är.

 

 

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Har väl varit ganska hysterisk vad gäller homosexuellas rättigheter som vanligt, men också som vanligt har jag mest bara varit arg och länkat istället för att faktiskt göra något åt något. Förhoppningsvis kanske min hets lett till att någon annan gjort något. Ska skärpa mig på engagemangs-punkten faktiskt. På riktigt.

De bästa nya människorna du träffade?
London-Robin som jag och Agnes träffade på P&L, Henrik måste få en plats eftersom han är den enda personen i skolan utanför The Crew som uppskattar vårt sällskap tillräckligt, och ett par Ersbodare som jag känt till, men inte känt, innan - Där ibland världens bästa Victor.


Citera en sångtext som summerar ditt år.
"Jag kan inte sjunga, men jag kan gunga". Den här raden betyder så mycket för mig. För mig står den för att göra det bästa av det man har och vara glad åt det lilla i livet. Att alla kan åstadkomma saker utifrån sin egen potential. Eller att man kan få en häst när man vill, för Mange bjuder.

 

Och så säger jag och mitt 2011-iga face farväl i väntan på nästa. Gott nytt år på er.


Kommentarer
Postat av: Agnes

du verkar ha haft ett supermysigt 2011 gmn :] minus spårande östrogennivåer såklart!

2011-12-31 @ 14:06:51
URL: http://agnesjosefin.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Maahhh vad jag saknar er!!!

2011-12-31 @ 19:59:36
URL: http://maandy.webblogg.se/
Postat av: rebecca

Minns att jag läste din blogg någon gång i våras och såg att du skrivit om True blood och om hur bra det var. Tråkigt som jag hade så laddade jag ner det. TACK FÖR ATT DU SKREV OM DET! True blood kan ju vara det bästa som hänt mig. Någonsin.

2012-01-05 @ 05:00:20
URL: http://www.barabecca.com
Postat av: Olivia

Sv: Har som för mig att det inte går att kommentera din blogg så får hoppas att du råkar snubbla hit igen. Så himla roligt att höra! Även om det kanske inte är en megaförändring i livet är det alltid kul att höra att man påverkat någon positivt. Tack!

2012-01-06 @ 15:40:29
URL: http://owee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback