Everybody's on the food chain



Jag har en liten obsession med mat. Alltså inte fetma-ätande, men jag kan bli helt fast i matbloggar och typ matprogram. Mat är otroligt intressant. Det behöver inte vara så exklusivt heller. Jag är inte gourmet-intresserad. Även om det är otroligt kul med nya maträtter med coola ingredienser. Men typ att göra riktigt goda vanliga mackor som jag gjorde nyss - himlar vad roligt det är. Det är roligare att göra än att äta tycker jag. Synd bara att jag inte kan laga mat, men less is more - årets godaste kvällsmat var detta. Med denna bild har jag också avslöjat att jag gillar kaviar. Det är lite pinsamt tycker jag och jag erkänner det inte så ofta, men kaviar är ju faktiskt huuuur gott som helst. Säger jag som salt-fantast. Jag äter salt på allt. Godast är det på sallad, vilket jag lärde mig på TC i somras, mums.

Något av det bästa jag vet i matväg:
Röd spetspaprika, soltorkade tomater, brie-ost, spenat, pasta, musslor, maki-rullar, halloumi, mozarellakulor, kycklingrullar, kantarellsås, loka citron, klyftpotatis, miso-soppa, stekta nudlar, pecan, lättsaltade chips, kronärtskocka, zuccini, pesto, tapernade, cremé brulée, cookie dough, bea, skolans skagenmackor (<3<3<3), chokladbiskvier, chai latte, kaffe såklart, lion, vatten, svarta oliver (med kärnor!!), kräftor, hallon-smoothies, friterad banan, kikärtor, cheesecake, macadamia-nötter, konserverade hela champinjoner, tomatsoppa, edamame, pinjenötter osvosvosv.
i all oändlighet.

sen är jag vegetarian med undantaget: Maxburgare. Omnomnom.

Nu ska ni få leva med någonting. Förut har jag alltid sagt att den dagen jag visar vad jag äter i ett inlägg är den dagen jag lägger ner min blogg, men den dagen har tyvärr redan kommit och gått. Nu ger jag upp. Dagen när jag skapar en mat-kategori är här. Imorgon forsätter mat-hysterin. Sådetså.

Kommentarer
Postat av: erica

värt att läsa det här när man är sjuk och inte kan äta något som har fastare konsistens än vatten typ...

2011-04-05 @ 03:43:28
URL: http://annuettbloggoffer.blogg.se/
Postat av: agnes,

världen som jag trodde att den var faller samman just nu, vet inte hur jag ska hantera den här situationen. äta kanske

2011-04-05 @ 07:07:41
Postat av: Emelie

midgårds skagenmackor kan ju vara det bästa som finns. levde typ på dom då jag gick där!

2011-04-06 @ 00:05:39
URL: http://eesw.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback