Hultsfredsfestivalen ställer in - och lägger ner



Efter 24 år av rock och pop-festival i Hultsfred går arrangörerna av Hultsfredsfestivalen, en vecka innan den 25:e upplagan var menad att gå av stapeln, ut med meddelandet att ställa in. Hultsfredsfestivalen AB ska nu ansöka om konkurs, vilket också betyder att risken finns att de som redan köpt biljetter inte kommer kunna få sina pengar återbetalda. Anledningen till det hela är helt enkelt att biljettförsäljningen varit alldeles för dålig. Något som inte är särskilt överraskande. Nog för att jag gärna hade sett We Are Scientists, men i övrigt är årets upplägg alldeles för tunnt och o-unikt. Även om jag själv inte planerat att fara på Hultsfred måste jag säga att jag är grymt besviken. Dåligt skött alltihop.


Ingen kommer någonsin mer på riktigt sjunga den kända raden "Jag ska på Hultsfredsfestivalen, jag ska skrika mig hes och vara full och galen". Jag kommer aldrig att få fara på Hultsfred. Kanske lika bra det, men det känns surt. Det finns redan allt för lite fulkultur här i vårt avlånga land.

Kommentarer
Postat av: soffelåffan

neej, riktigt sämst av mig. Men du när hitat gammla minervagänget på något då?, jag tycker lovisas stuga , höhö ;D

2010-06-30 @ 15:46:35
URL: http://snilss0n.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback