Dag 02 - Vad är kärlek?


Vad är kärlek? ♥


De flesta som känner mig vet att jag har väldigt svårt för sådant som är "puttinuttigt". Jag kan tycka att det är fint med små romantiska gester någon gång, men i överlag känns det väldigt överdrivet och tillgjort. Jag tycker det är väldigt jobbigt att vara beroende av någon. Kärlek för mig är inte när man tappar luften av att vara ifrån en person längre än några timmar. Något sådant är fint en stund men kärlek som lever på klycshor och fluffiga moln kan inte vara äkta en längre tid. För mig är kärlek bara att tycka om någon mer än alla andra. När man står inför ett val då man bara får välja en människa väljer just den man är kär i. Två individer i varsin bubbla som går in i varandra med en aning diffus kant kanske. Man måste kunna ha ett eget liv och vara sin egen person också. Lite dubbelmoral är dock att jag har väldigt lätt för att bli svartsjuk, väldigt! Det är något jag skäms över, och jag skulle aldrig agera på min svartsjuka, aldrig berätta när något gör mig svartsjuk (vilket är mest hela tiden alltså). I överlag är kärlek, puttinuttig eller inte, väldigt fint. Smärtsamt, lite småtöntigt, men fint.

Någon jag blir kär i:
  • Tänker och funderar mycket
  • Är bra på att lyssna
  • Är ärlig och säger ofta sin åsikt
  • Har fötterna på jorden
  • Tar livet som det kommer
  • Har mycket självinsikt
  • Har mycket humor (behöver inte nödvändigtvis vara bra humor)
  • Har snygg och genomtänkt stil
  • Är ambitiös och tar tag i saker
  • Har bra musiksmak
  • Kan städa åt mig ibland, för annars går det åt helvette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback