Molnen de skingras när, du håller mig kär.

Jag är rädd som många andra sjuuukt rädd för tjejen i Apoliva-reklamen, fast mest på skämt.. men det här kändes som en överdrift. (Det är en gammal artikel, men ingen dömer mig för att jag inte sett den förut, för det har inte ni heller ok?)

Utdrag ur en artikel på Svenskbladets hemsida.
-----

"Organisationen BRIS (Barnens Rätt I Samhället) gick idag ut med ett officiell varning där man uppmanar föräldrar att bojkotta Apoteket tills dess att de avbryter sin reklamkampanj för Apoliva hudprodukter.

Ellen Stjärnberg presstaleskvinna för BRIS kommenterar;
- Vår jourlinje för barn och vår vuxentelefon har båda blivit nedringda under sommaren, både barn och föräldrar är livrädda för kvinnan i Apolivareklamen. Vi har bland annat haft en familj som var på husvagnssemester på Gotland som inte vågade röra sig utanför husvagnen efter att det blivit mörkt utomhus eftersom de var övertygade om att Apolivatjejen strök omkring i utkanten av campingen för att hitta offer att lura iväg i natten.

BRIS har dessutom genomfört en undersökning för att uppskatta risken för skador hos reklamens tittare;
- Vår undersökning visar att barn som utsätts för Apolivareklamen löper risk att drabbas för sömnproblem, sängvätning, ångestattacker och detta kan även sätta spår senare i det vuxna livet, berättar Ellen Stjärnberg."

Läs resten av artikeln HÄR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback